סקופ! מומחים בהרווארד: אכילת מוצרי חלב (פרה) מזיקה
| |
ציטוט מידיעה מהיום:
"פרופ' שטמפר מתאר גם הוא את הדגש על צריכת מוצרי חלב כ"מוגזם ומזיק". "דווקא בארצות שבהן צריכת הסידן גבוהה יש ריבוי בשברים", אומר שטמפר. "ישנה גם בעיה של מחקר בכל הנוגע לסידן. מחקרים קצרי טווח מראים בדרך כלל שיפור בצפיפות העצם בעקבות צריכת סידן. אבל כשבודקים את זה לאורך שנה-שנתיים, השיפור לא קיים". באוניברסיטת הרווארד סבורים שההמלצה לשתות שלוש כוסות חלב דל שומן היא שגויה. "שלוש כוסות ביום משמען יותר מ-300 קלוריות מיותרות", טוענים שם. "בנוסף, מיליוני אמריקאים רגישים ללקטוז". ג'ושוע רוזנטל מונה בספרו שלל תופעות לוואי שליליות הנגרמות מאכילת מוצרי חלב, בהן הפרעות עיכול, ליחה, אוסטאופורוזיס, מחלות לב וכלי דם, חסר בברזל, סרטן השד, אסתמה ואלרגיות למזון. "החלב אינו חלק חיוני מתזונת האדם", כותב רוזנטל. "ברוב המקומות בעולם שתיית חלב אינה נהוגה כלל..." (לך ספר להם שחבר הפורום ד"ר אבני, כבר צועק את זה כמה שנים...) http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1219616.html |
|
|