מחקר: ויטמין B1 עשוי לתקן נזק כלייתי בסוכרתיים
| ויטמין B1 (תיאמין) עשוי לתקן נזק כלייתי בסוכרתיים | צוות חוקרים מאוניברסיטה של Warwick בחן השפעה של מתן וויטמין B1 על קבוצה של 40 חולי סוכרת עם נזק כיליתי הנמצא בשלב מוקדם. תוצאות המחקר הראו כי מתן הוויטמין משפר את תפקוד הכליות ועוצר דליפת חלבון לשתן וזאת ע"י מיגון התאים מפני הנזק שגורמים רמות גבוהות של סוכר בדם. עם זאת מדגישים החוקרים כי למרות התוצאות הטובות מוקדם מידי להסיק מסקנות ולסמוך על הוויטמין שימנע סיבוכים בכליות, לדבריהם, יש צורך לתכנן מחקרים נוספים שיבחנו את התוצאות שנמצאו עד כה מעודדות.
לחץ כאן למעבר לידיעה המלאה באתר ה - BBC
|
קרדיט: אתר "ללא סוכר:
|
|