בית פורומים חרדים מתוקים

האם שתיית בירה תורמת לבריאות?

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-11/8/2010 16:02 לינק ישיר 
האם שתיית בירה תורמת לבריאות?


 

  מחקרים מראים, כי שתייה מתונה וקבועה של בירה מורידה את הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת, סרטן ואף מסייעת לזיכרון
בירה לבנה היא משקה טבעי המיוצר מלתת, כישות ומים ומותסס בעזרת שמרים. הבירה מכילה פחמימות, אלכוהול, ויטמיני B ורכיבים צמחיים, שמקורם בחומרי הגלם הטבעיים. למרות שמשחר ההיסטוריה קיימות דוגמאות לשתיית בירה כסגולה לבריאות טובה, נראה שבתרבות המודרנית הקשר בין בירה ובריאות נמצא עדיין בחיתוליו.


מחקר חדש שפורסם לאחרונה, מחזק באופן מדעי את הקשר בין בירה לבריאות טובה. המחקר קבע, כי שתייה מתונה של בירה מורידה את הסיכון למחלות לב. זהו מחקר חדש, ארוך ורחב היקף, שנערך במכון הלאומי לבריאות הציבור באוניברסיטת סאות'רן בדנמרק, בשיתוף המכון לרפואה מונעת באוניברסיטת קופנהגן, אף היא בדנמרק. המחקר בחן את הקשר שבין שתייה מתונה וקבועה של בירה, בשילוב עם פעילות גופנית, לבין הסיכון למות ממחלות לב.


הכמות קובעת את האיכות


לקראת תחילת המחקר נאספו נתונים רפואיים של 11,914 גברים ונשים בריאים מרחבי דנמרק, בגילאי עשרים ומעלה, ללא כל היסטוריה רפואית של מחלות לב. במהלך 20 השנים הבאות בהן התנהל המחקר, בוצע מעקב רפואי קפדני אחר המשתתפים ובתהליך איסוף הנתונים נמצא, כי בפרק זמן זה נפטרו 5,901 איש מקרב משתתפי המחקר, מתוכם 1,242 איש כתוצאה ממחלת לב.


מניתוח תוצאות הנתונים שנאספו, התקבלה תמונת מצב דרמטית המבוססת על העובדה שאלו שנותרו בחיים, כלומר 4,659 הגברים והנשים, ביצעו במהלך 20 שנות המחקר פעילות גופנית באופן סדיר ושתו בירה באופן קבוע ומתון. מסקנת המחקר העולה מניתוח הנתונים היא, כי שתייה מתונה וקבועה של בירה, בשילוב עם פעילות גופנית קבועה, מורידות את הסיכון למות ממחלות לב בכ-50% לעומת הימנעות משתייה.


נתון מעניין נוסף עולה מהמחקר: בקרב אלו שביצעו פעילות גופנית קבועה, שלא שתו בירה, עלה הסיכון לחלות במחלות לב בכ-30%, לעומת אלו ששילבו בין שתייה קבועה ומתונה של בירה לבין פעילות גופנית. בנוסף, מסתבר כי ביצוע פעילות גופנית מאומצת ושתייה מופרזת של בירה מעלים את הסיכון למות ממחלות לב.


המחקר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי האירופי לבריאות הלב, היוצא באוניברסיטת אוקספורד באנגליה ומצטרף לשורה של מחקרים, שבדומה למחקרים שנערכו בעשור הקודם עם יין אדום, מצביעים על כך ששתייה מתונה וקבועה של בירה מורידה את הסיכון למחלות לב וכלי דם, סוכרת, סוגים מסוימים של סרטן ואף משפרת את התפקוד הקוגניטיבי, מסייעת לזיכרון ותורמת למצב הרוח.


מחקר נוסף שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי הבריטי לסרטן (British Journal of Cancer) קבע אף הוא, כי שתייה מתונה וקבועה של בירה מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לחלות בסרטן הכליה. החוקרים מצאו, כי ההשפעה של הבירה על הסיכון לחלות בסרטן הכליה קשורה בהשפעת רכיבים פנוליים המצויים בה. כמו כן, משפיע האלכוהול בבירה על שיפור הרגישות לאינסולין, שהוא גורם סיכון ידוע המגביר חלוקת תאים סרטניים. מחקר רחב היקף זה כלל כ- 2,000 משתתפים ונערך במכון לרפואה סביבתית שבסטוקהולם שבדיה, בשיתוף בית הספר לרפואה של הרווארד בבוסטון ארצות הברית ומכון קרולינסקה בסטוקהולם שבדיה.


מחקר נוסף, שפורסם בכתב העת המדעי Diabetologia ושעקב אחר 106,690 נשים צעירות לאורך 10 שנים, קבע כי צריכה מתונה של בירה מגינה מפני סוכרת בהיותה מפחיתה את הרגישות לאינסולין. החוקרים קבעו, כי צריכת אלכוהול יומית של 30 גרם, היא בעלת ההשפעה המגנה ביותר מפני סוכרת.


מניעת מחלות
מחקר נוסף, שפורסם בכתב העת המדעי של איגוד הלב האמריקאי (Circulation), בדק את ההשפעה הכוללת של שתיית בירה, ביחס לסיכון למחלות לב וכלי דם וסקר 15 מחקרים בהם נבדקו למעלה מ-200 אלף משתתפים. מסיכום מחקרים אלו נמצא, כי הסיכון למחלת לב וכלי דם ירד ל-78% בקרב צרכני הבירה, לעומת אלו שאינם שותים. סיכום תוצאות המחקרים מצביע חד משמעית על השפעתה של שתיית בירה מתונה בהורדת הסיכון למחלות לב וכלי דם.


מחקר נוסף, שיצא לאחרונה ופורסם בכתב העת המדעי לתזונה ומטבוליזם (Annals of Nutrition and Metabolism), הוא מחקר קליני התערבותי ראשון מסוגו, שבחן את ההשפעה של צריכה מתונה של בירה רגילה על מערכת החיסון בקרב אוכלוסייה בוגרת ובריאה של כ-57 גברים ונשים. מסקנת החוקרים היא, ששתייה מתונה וקבועה של בירה מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית, במיוחד בקרב נשים, ויכולה להסביר את השפעת הבירה במלחמתו של הגוף במחלות שונות ובמניעתן.


ממחקרים אלו עולה, כי שתייה מתונה וקבועה של בירה, בקרב גברים עד שני בקבוקים (660 מ"ל) ביום ובקרב נשים עד בקבוק אחד ביום (330 מ"ל), מורידה משמעותית את הסיכון למחלות ומסייעת במניעתן, אולם צריכה מוגברת מבטלת השפעה זו ואף מסוכנת.


לימור בן חיים היא תזונאית קלינית.
http://health.walla.co.il/?w=/5064/1325954

(לחיים)




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/8/2010 22:26 לינק ישיר 

מי שכבר סוכרתי, שיזהר עם הבירה. מי שעוד לא, תודה על הטיפ!
ללא ספק יות טעים מחילבה....



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > רפואה ובריאות > חרדים מתוקים > האם שתיית בירה תורמת לבריאות?
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext