בית פורומים חרדים מתוקים

סיכון לשבץ והתקף-לב ממשקאות דיאט מוגזים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-31/3/2011 00:41 לינק ישיר 
סיכון לשבץ והתקף-לב ממשקאות דיאט מוגזים

סיכון לשבץ והתקף-לב ממשקאות דיאט מוגזים

 

מחקר גדול גילה שאנשים ששתו משקאות דיאט מוגזים על בסיס יומי היו בסיכון גבוה ב-48% לשבץ או להתקף לב לעומת אנשים שלא שתו משקאות כאלו - גם לאחר שנלקחו בחשבון שיעור העישון, הסוכרת, היקף מותניים והבדלים אחרים בין הקבוצות. "הסיכון שמצאנו כתוצאה מצריכת משקאות דיאט מוגזים הוא משמעותי", אמרו החוקרים

ד"ר איתי גל

לא יכולים בלי הדיאט? תחשבו פעמיים לפני הלגימה הבאה: מחקר אמריקני חדש שכלל כ-2,500 איש מצא כי צריכה יומית של משקאות דיאט מוגזים עלולה להגביר את הסיכון לשבץ מוחי בעשרות אחוזים. המחקר הוצג בכנס האיגוד האמריקני לשבץ שנערך השבוע בלוס אנג'לס.

מחקרים קודמים מצאו כי אלה ששתו מעל משקה קל אחד ליום, רגיל או דיאט, היו בסיכון גבוה מאחרים לפתח "תסמונת מטבולית" – תחלואה הכוללת יתר לחץ

דם, רמות טריגליצרידים גבוהות בדם, רמות נמוכות של כולסטרול טוב HDL, רמות סוכר גבוהות והשמנה. התסמונת המטבולית הזו מגבירה את הסיכון לסוכרת ולמחלות לב.

 

 

במחקר החדש שנערך על-ידי חוקרי אוניברסיטת מיאמי, בדקו החוקרים 2,564 אנשים שגילם הממוצע היה 69. הנבדקים נתבקשו למלא שאלונים על הרגלי התזונה שלהם וצריכת המשקאות היומית. במהלך תקופת המחקר שנמשכה תשע שנים לקו 559 איש בשבץ מוחי שנגרם בשל דימום מוחי או קריש דם שחסם כלי דם מוחיים.

 

 

החוקרים החלו לעבד את הנתונים, והוציאו משתנים שעלולים היו להשפיע על התוצאות כמו גיל, מוצא, פעילות גופנית, צריכת קלוריות יומית, עישון וצריכת אלכוהול. מהממצאים עלה כי אלה ששתו באופן יומי משקאות דיאט מוגזים היו בסיכון גבוה ב-61% ללקות בארוע ווסקולרי (שבץ מוחי או התקף לב – א.ג.) בהשוואה לאלה שאינם שותים באופן תדיר משקאות דיאט.

 

 

לאחר שהסירו החוקרים חולים הסובלים כבר מהתסמונת המטבולית, שלקו בעבר בסיבוך בגפיים של כלי דם חסומים או אלה שהיו בעלי עבר של מחלת לב, נמצא כי משקאות הדיאט הגבירו את הסיכון באנשים בריאים ב-48%.

 

 

עוד נמצא - גם צריכת מלח מופרזת הכפילה סיכון לשבץ

במחקר נפרד, מצאו החוקרים גם שצריכה מוגברת של מלח בתזונה מגבירה אף היא את הסיכון לשבץ. במחקר זה נבדקו 2,657 אנשים במשך קרוב ל-10 שנים. במהלך תקופה זו לקו 187 נחקרים בשבץ מוחי. הממצאים הראו כי צריכה של יותר מ- 4,000 מיליגרמים של מלח ביממה, מכפילה את הסיכון לשבץ מוחי, בהשוואה לאלה הצורכים פחות מ-1,500 מיליגרמים של מלח מידי יום.

 

 

המחקר החדש עורר עניין רב בעולם, אולם ידרשו מחקרים נוספים כדי לאמת את התוצאות. החוקרים הודו כי עדיין לא ברור מדוע נמצא קשר בין צריכת משקאות דיאט לבין שבץ מוחי. סייג נוסף למחקר נעוץ בעובדה שהוא הוצג באופן ראשוני בינתיים רק בכנס, ועדיין לא עבר את הבדיקות המחמירות של כתב עת רפואי.

 

 

עם זאת החוקרים משוכנעים כי הממצאים מעוררים תהיות לגבי בטיחות משקאות הדיאט ומשוכנעים כי יש מקום למחקרים נוספים שיאוששו את הממצאים. "הסיכון

שמצאנו כתוצאה מצריכת משקאות דיאט מוגזים הוא משמעותי" אמרו החוקרים, "על פי התוצאות, משקה דיאט מוגז הוא לא הבחירה האופטימלית".

 

 

שבץ מוחי ("אירוע מוחי" או בקיצור הרפואי (CVA הוא גורם המוות השלישי בעולם המערבי וגם אצלנו בישראל, אחרי התקפי לב וסרטן. המדובר בחסימה של כלי דם במוח הגורם למותו של אותו איזור מוחי שהוזן על ידי כלי הדם הפגוע.

 

 

על פי ההערכות, אחת ל-35 דקות בישראל מתרחש שבץ מוחי. בסך הכל מדובר בכ-15 אלף חולים מידי שנה. כמחצית מהחולים ששורדים סובלים מנכות הכוללת לרוב שיתוק בחצי צד של הגוף עד לשיתוק מוחלט ופגיעה מוחית נרחבת. כחמישית מהחולים ימותו בעקבות השבץ המוחי בתוך שעות עד ימים.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4027120,00.html




תוקן על ידי דריידיל ב- 31/03/2011 13:37:17




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-31/3/2011 00:42 לינק ישיר 

נסחפת חביבי



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-31/3/2011 08:43 לינק ישיר 

מה ישאר לנו ?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-31/3/2011 17:21 לינק ישיר 

שוניקו הוא לא נסחף כלל,
דורק יש מים חיים 



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-31/3/2011 19:20 לינק ישיר 

החיים באופן כללי הם דבר מאוד מסוכן, עם 100% תמותה...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > רפואה ובריאות > חרדים מתוקים > סיכון לשבץ והתקף-לב ממשקאות דיאט מוגזים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext