בית פורומים מחקר חדש קובע

משקאות מוגזים ערובה להרס השיניים

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-25/6/2004 10:10 לינק ישיר 
משקאות מוגזים ערובה להרס השיניים
מצורף קובץ

STARMED | 11.6.04
מסתבר, שפרט לכמות הקלוריות המרובה שאנו מקבלים, עם שתית כל פחית או בקבוק של משקאות קלים מוגזים, אנו חושפים עצמנו להרס האמאיל המגן של שינינו, והגברת הסכנה להווצרות חורים בשיניים.

ממצאי מחקר ראשוני זה, עומדים לראות אור בגליון יולי/אוגוסט של הירחון General Dentistry.

על פי מחקר זה, שבו נחשפו אנשים בריאים, משך 14 יום למיגוון משקאות מוגזים שבשוק, נמצא שמשקאות אילו למעט קולה, גרמו נזק לשיניים.

את הסיבה לנזק הנוצר, תולים מחברי המאמר, לפעילות האגרסיבית של החומצות האורגניות כמו חומצה מלית (malic) וחומצה טרטרית (tartaric ), על השן מצד אחד, והסוכר במשקאות מצד שני.

חומרים אילו הם חלק מתוספי הטעם והיצוב של המשקאות הקלים.

Root beer הוא אחד המשקאות הקלים הפופולאריים בארה"ב, אשר אינו מכיל כל תוספים, הוכתר כמשקה הבטוח ביותר לשמירה על בריאות השן וציפוי האמאיל שלה.

צריכת המשקאות הקלים מהוה לכן בעיה בריאותית שכן 27% מהמשקאות הם משקאות קלים ובמיוחד בקרב בני הנוער.

משנת 1977 עד שנת 1996 עלתה צריכת המשקאות הקלים היומית לנפש, בגילאי 12 עד 19 שנה, מחצי ליטר לערך לכמעט ליטר ליום.

שתית המשקאות בלגימות קטנות מחמירה את הנזק מאשר שתיה בכמות גדולה חד פעמית.

שתית סודה או משקאות קלים אחרים ביחד עם אכילה מפחיתה מנזקי המשקאות.

להפחתת הסכנה לשינים משתית המשקאות ממליצים מחברי המאמר (לאילו שאינם יכולים לוותר על ההנאה שבשתיה) לשתות עם קשית ועי"כ להקטין את החשיפה הישירה של השינים למשקה.

אמצעי הגנה אחר הוא הברשת השינים עם משחה המכילה פלואוריד לאחר שתית משקאות מוגזים.

General Dentistry


****************
הפורומים שלי:

טיפים לחיים קלים (נבחר ידיעות לשנת 2003)
http://3466.hydepark.co.il

מחקר חדש קובע http://8888.hydepark.co.il



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אחר > מחקר חדש קובע > משקאות מוגזים ערובה להרס השיניים
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext