מוצר חלב מועיל ללב ולסוכרת של שמנים
מצורף קובץצריכת מוצרי חלב עשויה להקטין הסיכון
לסוכרת ומחלות לב בבעלי עודף משקל
המחקר פורסם בכתב העת של ארגון הרפואה האמריקני בראשות ד"ר Mark Pereira; תסמונת העמידות לאינסולין הינה מערך של ארבעה גורמי סיכון למחלות לב וסוכרת
גלית יצחק | 9.9.02 | NFC
צריכה מרובה של מוצרי חלב, עשויה להקטין את הסיכון להתפתחות סוכרת ומחלות לב, בצעירים בעלי עודף משקל. כך עולה מתוך מחקר חדש שפורסם בכתב העת של ארגון הרפואה האמריקני
(Journal of the American Medical Association).
מהמחקר עולה, כי תסמונת העמידות לאינסולין הינה מערך של ארבעה גורמי סיכון למחלות לב וסוכרת. שניים מתוך ארבעה הינם גורמי סיכון להשמנה, רמה גבוהה של סוכר בדם, לחץ דם גבוה או רמה גבוהה של כולסטרול ושומנים בדם. הללו מובילים לאבחנה של תסמונת זו.
אנשים הלוקים בתסמונת, האינסולין אינו מווסת את רמת הסוכר בדם בהתאם לתפקידו, רמת הסוכר בדם עולה והסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 גובר. על-אף ההנחה כי הדיאטה משפיעה על תסמונת העמידות לאינסולין, ההשפעות הנבדלות של צריכת חלב ותוצרתו על התפתחות התסמונת טרם נחקרו עד-כה.
המחקר נערך בראשותו של ד"ר Mark Pereira, מבית החולים לילדים בבוסטון. Pereira בדק את הקשר בין צריכת חלב ותוצרתו לבין שכיחות תסמונת העמידות לאינסולין. השפעת החלב בודדה מהשפעתם של גורמים תזונתיים וגורמים הקשורים באורח החיים.
קבוצת החוקרים עקבה אחר קבוצה של 3,157 בוגרים צעירים, לבנים ושחורים, בגילאי 30-18, מארבעה אזורים עירוניים בארצות הברית, בשנים 1986-1985 עד 1996-1995.
החוקרים ניתחו את הרגלי האכילה ובדקו משקל ומצב בריאותם של הנבדקים.
תוצאות המחקר
צריכת חלב ומוצריו נמצאה ביחס הפוך לשכיחותם של כל מרכיבי תסמונת העמידות לאינסולין בקרב נבדקים, שהיו בעודף משקל בתחילת המחקר, אך לא בקרב נבדקים רזים יותר.
נבדקים בקבוצה אשר צרכה את הכמות הגדולה ביותר של מוצרי החלב (35 או יותר פעמים בשבוע), בהשוואה לאלה אשר צרכו את הכמות הנמוכה ביותר (מתחת ל-10 פעמים בשבוע), נמצאו בסיכון נמוך באופן משמעותי, להתפתחות תסמונת העמידות לאינסולין.
גורמים תזונתיים אחרים, כולל רכיבי תזונה שונים, אינם מסבירים את הקשר שנמצא בין צריכת חלב ומוצריו לבין התפתחות התסמונת.
מסקנות המחקר
קיים יחס הפוך חזק בין דפוסי אכילה המאופיינים בהגדלת צריכת מוצרי חלב, לבין תסמונת העמידות לאינסולין בקרב מבוגרים בעלי עודף משקל. דפוסי אכילה אלה, עשויים להפחית את הסיכון לסוכרת מסוג 2 ולמחלות לב וכלי דם.


 |
|
|