"ביקור חולים" יפסיק השימוש במחטא המסרטן
בית החולים "ביקור חולים" בירושלים יפסיק לפי שעה את השימוש בחומר המחטא "אתילן אוקסיד", שגורם לפליטת גז מסרטן. זאת בעקבות חשיפת גלי צה"ל הבוקר, שלפיה מארובות "ביקור חולים", נפלט גז בכמויות החורגות ב-42,000% מהמותר בתקן.
בדיקת המשרד לאיכות הסביבה גילתה פליטת גז גבוהה עוד יותר בארובות בית החולים "הדסה עין כרם": 87,000% יותר מהמותר. בתגובה הורה מנכ"ל בית החולים, הפרופסור שלמה מור-יוסף, לבצע את כל הפעולות הדרושות להפסקת פליטת הגז.
בעקבות הפרסום, עשרות אזרחים מודאגים פנו היום למשרד לאיכות הסביבה. בין הפונים: תושבי ירושלים ונשים שילדו לאחרונה בבתי החולים.
אתילן אוקסיד: חסר צבע, חשוד כמסרטן וגורם לנזק גנטי
במשרד לאיכות הסביבה מזהירים שהגז עלול לגרום להפלות, ולבעיות גנטיות וגניקולוגיות.
על פי פרסומי המוסד לבטיחות ולגיהות,"אתילן אוקסיד" הוא גז חסר צבע החשוד כמסרטן, ועלול לגרום לנזק גנטי שעובר בתורשה. הגז יכול להיספג בגוף על ידי נשימה, או על ידי ספיגה בעור, כשהוא מצוי במצב נוזלי. שאיפה של ריכוזי גז גבוהים מאוד עלולה לגרום לבצקת ריאות.
במשרד לאיכות הסביבה מדגישים כי הסכנה לציבור גדולה פי כמה, מאחר שבסביבת בתי החולים נמצאת אוכלוסייה רגישה, ילדים וקשישים.
חריגה של עשרות אלפי אחוזים מהתקן
בבדיקת פתע שערך המשרד לאיכות הסביבה בשני בתי החולים, "ביקור חולים" ו"הדסה עין כרם", שניהם בירושלים, נמצא שארובות בית החולים "הדסה עין כרם" פולטות את הגז המסרטן אתילן-אוקסיד בכמות הגבוהה בכמעט 87 אלף אחוזים מהמותר בתקן. בבית החולים "ביקור חולים" נרשמת חריגה של כ-42 אלף אחוזים.
כדי למנוע פליטה של הגז נדרשת התקנת אמצעים פשוטים לתפעול ואחזקה. ברור כי חל איסור מוחלט להזרים חומר זה למי הביוב. כל העובר על חוק חומרים מסוכנים צפוי לקנס של 404 אלף עד 808 אלף ש"ח או עונש של 6 חודשי מאסר ובנסיבות מחמירות אפילו עד 3 שנות מאסר.
מ"הדסה עין כרם" נמסר בתגובה שבית החולים הגיש למשרד לאיכות הסביבה תכנית הדרגתית לפתרון בעיות הקשורות לנושא. התוכניות נמצאת בשלבי ביצוע על פי המתוכנן. מ"ביקור חולים" נמסר שהנושא בבדיקה.
 |
|
|