בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

בנוסף לעצירות, המתין עוד 3 שעות לריק...

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-18/10/2004 17:00 לינק ישיר 
בנוסף לעצירות, המתין עוד 3 שעות לריק...

חולה המתין 3 שעות במיון ב"שיבא" בגלל ויכוח בין רופאים

רופא זוטר ורופא בכיר לא הצליחו להחליט מי מהם יטפל בחולה. תגובת "שיבא": "הסיפור לא מוסיף כבוד למקצוע הרפואי או ל'שיבא'. לא היה צריך להתווכח לידו. הנושא הועבר לטיפול ההנהלה".
(ynet)

המתנה מורטת עצבים: במשך יותר משלוש שעות המתין ג' בליל שישי האחרון, כשהוא נאנק מכאבים, בחדר המיון של המרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, עד שהסתיים ויכוח קולני בין הרופאים, שלא הצליחו להחליט מי מהם יטפל בו.

האיש הגיע למרכז הרפואי כשהוא סובל מעצירות ממושכת שנמשכה כשבועיים תמימים. אחד הרופאים היה צריך לבצע בו בדיקה רקטלית – אולם האיש המתין שעות ארוכות עד שהרופאים החליטו מי מהם יטפל בו. בכל אותו הזמן הוא נאנק מכאבים, ורק חיכה למזור רפואי שיקל על מצבו.

הוויכוח הסוער, שהתנהל בין רופא בכיר לרופא זוטר במחלקה לרפואה דחופה, נערך בצעקות ליד החולה ובני משפחתו ובנוכחות אנשי הצוות וחולים נוספים. אחד מהנוכחים במקום סיפר ל-ynet: "הייתי המום לחלוטין. הרופאים והאחיות התווכחו במשך כמה שעות מי יעניק לחולה הסובל טיפול פולשני להקלת סבלו וכאבו".

"זאת הייתה התנהגות מחרידה", הוסיף אחד הנוכחים, "שכל כולה נעשתה ליד החולה, בצורה הכי לא מכובדת ולא רגישה שאפשר לתאר. זאת הייתה חוויה מזעזעת".

בסופו של דבר החליט הרופא הבכיר שהעקשנות איננה במקום – ושצריך לטפל בחולה שסובל מעצירות. לאחר מכן הוא נתן לו טיפול חודרני בפי הטבעת שהקל את מצבו.

תגובת ביה"ח: "הסיפור לא מוסיף כבוד לשיבא"

מנהל המרכז הרפואי "שיבא", פרופ' זאב רוטשטיין, אישר בשיחה עם ynet את פרטי המקרה: "אכן, היה חולה שחיכה לטיפול במשך שלוש שעות, משום שהתקיים ויכוח בין שני רופאים מי יטפל בו. יש לציין שלא מדובר בטיפול דחוף, אבל עצם העובדה שחולה נמצא אצלנו ומתקיים ויכוח מי צריך לטפל בו – בעיניי זה פסול".

"ההתנהגות הזאת לא נראית לנו", הוסיף פרופ' רוטשטיין, "ואנחנו נסיק מהמקרה הזה את המסקנות הדרושות. זאת לא מדיניות של בית החולים וזאת לא 'שיבאות' בעיניי.

הלקח שלנו הוא שיש רופאים שהאינטרס שלהם חשוב יותר מהאינטרס של החולה – וזה עומד בניגוד למה שאנחנו מחנכים אותם".

"צריך קודם כל לטפל בחולה", הוא אומר, "גם במצב שזה לא טיפול דחוף. לא מדובר כאן בהצלת חיים, ובמצב שבו היו צריכים להתנפל עליו שמונה רופאים עם הכניסה למיון".

"הסיפור הזה לא מוסיף כבוד למקצוע הרפואה או ל'שיבא'. הנושא יועבר לטיפול מקובל על ידי ההנהלה, והוא לא יטואטא ולא יטוייח, כיוון שההנהלה מאמינה בחולים. הנהלת המרכז הרפואי תדאג שיטפלו בחולים שלנו בצורה נכונה".



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > בנוסף לעצירות, המתין עוד 3 שעות לריק...
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext