"דן 554 מדליק נרות" - החייאה מוצלחת בפ"ת
שעות אחה"צ של יום ראשון.
מתנדב מד"א-'הצלה' גוש-דן אליהו לוינשטיין, המוכר לנו יותר כ-"דן 554 בדרך"..., ממהר בדרכו לביתו לקיים את הדלקת הנרות.
- - -
בדרך, כ'הכנה למצוה', הוא עוד מספיק להושיט עזרה לילד עם עוויתות בצומת 'סגולה'.
האם זו תהיה ההכנה היחידה???
- - -
סוף סוף, אליהו בבית. מכין את הנרות להדלקה.
- - -
לפתע רוטט הביפר: "פ"ת, ז'בוטינסקי ברציף האוטובוסים, 70 קרדיאלי מבוגר מ. הכרה בקיוסק".
"נצא לקריאה לפני הדלקת הנרות", הוא מחליט, "כדי שנר החיים של אותו אדם לא ייכבה"...
הוא דוהר במורד במדרגות – "איפה מתכוונים ברחוב 'הקטן' הזה רציף אוטובוסים וקיוסק?"... - הוא מהרהר...
בדרך מגיע עדכון: "ליד בלינסון". ואחריו עדכון נוסף: "הנט"ן תקוע בפקקים ליד 'מורשה'".
אלי מגיע למקום. על החולה רוכן רופא שהוזעק מבלינסון ובידיו 'אמבו': "מדובר בהחייאה. תן לי חמצן" – הוא קורא לעברו.
"ברשותך", אומר אלי, "אני קודם מחבר 'לייפ-פאק'".
"שמעתי על המכשיר הזה שיש לכם", עונה לו הרופא (כשהוא מתכוין בוודאי לאוטומטי), "אך עוד לא ראיתי איך זה עובד".
הוא בקושי מסיים את המשפט, צועק אלי: "זהירות, שוק!"
ומיד לאחר-מכן מתחילים שניהם בהנשמות ועיסויים.
בהמשך חוברים אליהם צוותות של אמבולנס רגיל ונט"ן.
לאחר סבב של תרופות, חזר דופק ב"ה, והחולה פונה במצב יציב לביה"ח "בלינסון" הסמוך.
- - -
לאחר כעשרים דקות...
אלי רוכן לעבר חנוכייתו, מדליק נר ועוד נר... ששה במספר, אך בליבו דולק נר נוסף, שמאיר ומחמם את הלב..
הנר עליו הוא נאבק שלא ייכבה בטרם עת...
ובליבו תפילה, שנר החיים ימשיך להפיץ את אורו...
 |
|
|