פיצוץ בדולפינריום, זוכרים? כעת הפיצויים!
מצורף קובץ
פצועי הדולפינריום תובעים 70 מיליון ש' מהרשות הפלסטינית
"הפיגוע הרס את חיינו" טוענים שניים מהפצועים בפיגוע הקטלני שהחריד את תל אביב לפני שלוש שנים וחצי. הם סובלים מחרדות, דיכאונות, וירידה בתפקוד האינטלקטואלי. לטענתם, הרשות הפלסטינית מימנה את הטרור - והרשות צריכה לשלם.
ynet
שניים מפצועי הפיגוע בדולפינריום הגישו היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת פיצויים על סך 70 מיליון שקלים נגד הרשות הפלסטינית.
השניים, ליאורה גולדמן (28) ואריה לוי (40), טוענים בכתב התביעה כי בעקבות הפיגוע, שארע ביוני 2001 ובו נרצחו 21 בני אדם ונפצעו כ-130, נגרמו להם פגיעות פיזיות ופגיעות נפשיות קשות שהרסו את חייהם וכי הם סובלים מתופעות פוסט טראומטיות.
גודלמן, שהיתה אז סטודנטית מצטיינת למשפטים ונפצעה קשה בפיגוע סובלת כיום מחרדות, דיכאונות והפרעות בשינה ומנזק מוחי המשפיע על ירידה בתפקודה האינטלקטואלי, תפקודי הזיכרון שלה ורמת הקשב. לוי סובל אף הוא מהתקפי חרדה, אי שקט וסיוטים בעקבות הפיגוע.
על פי כתב התביעה, אשר הוגש על ידי עו"ד רולנד רוט, לשניים נגרמו גם נזקים כלכליים מאחר שהביטוח הלאומי מכסה רק באופן מזערי ביותר את הנזקים שנגרמו וייגרמו להם בעתיד. לטענתם, הרשות הפלסטינית מימנה את הפיגוע ולראייה הם מציינים כי במהלך מבצע חומת מגן של צה"ל, נמצא מסמך החושף העברת מענק כספי מהרשות לאביו של המחבל המתאבד בפיגוע, סעיד חוטרי מקלקיליה.
בכתב התביעה נטען עוד כי הרשות הפלסטינית ואש"ף פעלו בניגוד להתחייבויות המפורשות בהסכמים ובחוזים עם מדינת ישראל אשר נחתמו באוסלו, בוושינגטון ובקהיר והסיתו באופן גלוי לשימוש בטרור ובאלימות.
בנוסף, כך נטען, ניתנה חסות ללוויות ולטקסי האזכרות של האחראים לפיגוע וכי הרשות ואש"ף יזמו משנת 2000 גלי טרור נגד אזרחים חפים מפשע באמצעות פקידים, שוטרים, חוליות רצח, ארגונים שונים ואנשים בודדים. טרם הוגש כתב הגנה.
~~~~~~~~~~~~~
מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן בזירת הפיגוע בדולפינריום בליל שבת.

 |
|
|