בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

באג בסלולרי: מחייגים 101 ומקבלים 100

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-18/5/2005 20:12 לינק ישיר 
באג בסלולרי: מחייגים 101 ומקבלים 100


בעלי נוקיה 3100 ברשת סלקום שימו לב , יתכן שהתוכנה במכשירכם אינה מעודכנת ולא תוכלו להתקשר למד"א,
סיפור על כך מתואר היום במעריב במהדורה המודפסת, על אדם שגילה את זה שאביו לקה בהתקף לב

תושב רחובות ניסה להזעיק אמבולנס דרך הסלקום, אבל קיבל דווקא מוקד משטרה. סלקום: התקלה בגירסת תוכנה לא עדכנית



מכשירי הטלפון הניידים עלולים לאכזב את בעליהם דווקא ברגע הקריטי ביותר, בו הם זקוקים להם כדי להזעיק עזרה. רז סעידי חווה זאת על בשרו כשניסה להזעיק ב-101 אמבולנס עבור אביו חולה הלב שחש ברע, אבל מכשיר הסלקום שלו התעקש להעבירו ל-100, מוקד המשטרה.

"חייגתי מהסלולרי למוקד 101 כדי להזעיק ניידת טיפול נמרץ, אבל מעברו השני של הקו ענתה לי שוטרת. חשבתי שבגלל הלחץ חייגתי בטעות. ניתקתי את השיחה וחייגתי 101, אבל שוב ענו לי ממוקד המשטרה", סיפר סעידי.

לדבריו , בסופו של דבר הוא הצליח להעזיק את אנשי מד"א, רק אחרי שחייג 101 בטלפון קווי. "דקה אחרי שהגיעו אנשי הצוות הרפואי, אבא שלי איבד את ההכרה ואנשי הצוות החלו לבצע בו החייאה. רק בדרך נס ניצלו חייו. אני לא מבין איך קורה שבשעת חירום אי אפשר להשתמש בנייד. לפחות סלקום היו מיידעים את הלקוחות שהתוכנה לא עובדת".

הסיבה לתקלה היא גירסה ישנה של התוכנה במכשיר הסלולרי של סעידי, שגרמה להעברת השיחות מ-101 ל-100. בחברת סלקום אישרו את העובדות ודוברת החברה מסרה בתגובה: "מדובר במספר מצומצם של מכשירי נוקיה מדגם 3100, שבהם מותקנת גרסת תוכנה לא עדכנית. סלקום מזמינה כל לקוח אשר במכשירו מותקנת גרסה זו, והמעוניין להחליפה, לגשת למרכז השירות שקרוב לביתו ולעדכן גרסה חדשה ללא תשלום".

בעיה דומה קיימת בשירותי טלפוניה על תשתית האינטרנט (VoIP ו-VoB). בניגוד לטלפוניה רגילה, טלפוניית אינטרנט לא מאפשרת את איתור מיקומו של המתקשר במקרה חירום, כך ש-911, מוקד שירותי החירום בארה"ב, יאבד זמן יקר כשיצטרך לשאול את המתקשר איפה הוא נמצא, ולהעבירו לשירותי החירום באזור מגוריו. הרגולטור בארה"ב, רשות התקשורת הפדרלית (FCC), פועל לחייב את מפעילי שירותי הטלפוניה הללו למצוא פתרון טכנולוגי שיאפשר לאתר את מיקום המתקשר.

היום הודיעה שרת התקשורת, דליה איציק, כי תדרוש שרשיונות ה-VoB בישראל יחייבו את הספקים לתת גישה ישירה לשירותי ההצלה והחירום.


תודה לdlhl על הכתבה.



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-18/5/2005 22:47 לינק ישיר 

שיתבע אותם את סלקום.

ומהפיצויים שישפץ את הבית ...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > באג בסלולרי: מחייגים 101 ומקבלים 100
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext