יום רביעי, מעט אחרי 8.00 בערב.
מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן שבאזור קרית הרצוג, מתכוננים לשיעור היומי ב"דף היומי".
לפתע, פיצוץ עז מחריד את השכונה.
"מה זה?" – מפנים הם מבטים האחד לרעהו.
"אולי בום על-קולי ממטוס?" – מנסה מישהו לשער.
"לא, זה נשמע משהו אחר"…
שניות נוספות חולפות, ועל צג הזימונית מופיעה ההודעה:
"בני ברק, גניחובסקי 7 פיצוץ של בלון גז".
מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן הגיעו למקום תוך שניות ספורות.
התברר, כי מדובר במטבח של מוסד "בית חנוך" שבשכונה, שם ככל הנראה היתה דליפה של גז. מנהל המוסד שביקש להעמיד סיר על האש, הצית את הגז ואז התרחש הפיצוץ.
המתנדבים שמעון אטינגר, אמיתי מושקט וליאור קורח שהגיעו במהירות למקום, מיהרו לטפל במנהל המוסד שנכווה בכל חלקי גופו.
מתנדבים נוספים שלמה יפרח, יחיאל שטיגליץ ויעקב זינגר, החלו סורקים את המבנה מחשש לנפגעים נוספים, כשבמקביל הם מפנים את השוהים בבנין.
תוך כדי הפעולות, מעדכנים המתנדבים בגל 'הצלה-דן' את קצמ"ש מוקד מד"א אזור דן אדיר נוימן, בכל המתרחש.
המתנדבים העניקו לנפגע טיפול ראשוני, שכלל שטיפה וחבישה בתחבושות "ברנשילד", כשאליהם חובר צוות אט"ן ב"ב שהגיע למקום עם הפאראמדיק ענת דנציגר והנהג שמוליק עמיאל.
לאחר שייצבו את מצבו, הועבר הנפגע ע"י האט"ן במצב בינוני לביה"ח "בילינסון" בפתח-תקוה.
- - -
במהלך הלילה, לאחר סידרת צילומים ובדיקות שעבר הנפגע, הוחלט לחברו למכונת הנשמה עקב פגיעה בדרכי הנשימה.
- - -
בעקבות הפיצוץ במבנה המוסד, הוא נאסר לשימוש עד לבדיקת מהנדס.
 |
|
|