לדיוק נוסף בפרטים - תרתי משמע - והלקח שנלמד:
הדיווח היה על ילד כבן 8 אסטמתי, בהתקף, מכחיל.
מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן יהודה לונדנר, אשר שלומוביץ ויוחנן וייס, שהגיעו במהירות למקום, גילו את ידידם המתנדב הותיק נח קליין מבצע בילד הנשמה מסייעת.
הם סייעו בידו בהעשרה בחמצן ובפעולות נחוצות נוספות.
צוות אט"ן ב"ב עם הפאראמדיק עידו גרובר מגיע למקום.
אט אט החל הילד חוזר לנשום עצמונית.
אולם קשיי הנשימה החריפים הצריכו עדיין התערבות תרופתית, ואז פונה הפאראמדיק עידו ושואל שוב את האבא:
"הילד סובל ממשהו נוסף חוץ מאסטמה, אולי רגישות למשהו?"
עונה האב:
"הוא סובל רק מאסטמה, אולם יש לו גם רגישות ל***" - ואז תוך כדי דיבור הוא לפתע 'נזכר' - "אה... רגע... לפני שעה הוא שתה ***"...
עידו לא איבד רגע.
"מיד לנט"ן!" - פקד.
בסיוע המתנדבים הועבר הילד תוך שניות ספורות לנט"ן, כשחלקם מפנים את הילד וחלקם מסייעים בהעברת הציוד, ובסירנה מייללת מיהרה הניידת לבית החולים, תוך מתן דיווח, כמובן.
- - -
אז בפעם הבאה, השתדלו להטמיע בקרב החברים והאזרחים, את חובת הדיווח המלא לטובת המטופל.
כן, לדייק בפרטים!
|
|