|
|
| נשלח ב-27/12/2005 14:06 |
|
| |
חובת הרצינות למקרים לכאורה טיפשיים!!
חברים יקרים.
שימו לב היטב.
בתקופה האחרונה אירעו מספר מקרים שלכאו' נראים טיפשיים בשביל לצאת אליהם והתגלו בסוף כ...
אמש, קריאה לבת 19 עם "בעיות רפואיות" = דימום תוך גוגולתי, במצב קריטי בטיפול נמרץ.
במוצ"ש, קריאה לחום לא ברור = החייאה.
אין צורך להאריך, ישנם מקרים רבים ללא סוף הנראים ונשמעים ככלום ולמעשה מדובר במקרים קיצוניים!
דברים אלו הן תשובה גם ל"חכמים" שבינינו שעושים חשבונות לאיזה מקרה יוצאים בשבת ולאיזה לא!!...
בידינו הדבר.
|
|
|
|
| נשלח ב-27/12/2005 14:41 |
|
| |
בסוף אני יהיה תורן שבת ... אל תעשה לי את זה ..
|
|
|
|
| נשלח ב-28/12/2005 00:24 |
|
| |
למה שלא תהיה תורן שבת???
|
|
|
|
| נשלח ב-28/12/2005 09:33 |
|
| |
למה לא?
כי עדיין קשה לי לחשוב שאני נכנס בשבת לאוטו מניע ונוסע.
מצחיק אבל מה לעשות זה הסיבה היחידה.
נראה אולי זה ישתנה לאור הנסיבות האחרונות.
|
|
|
|
| נשלח ב-28/12/2005 17:30 |
|
| |
שרגא, זה לא מצחיק!
הלוואי שתמיד יהיה לך קשה.
כך צריך להיות.
יחד עם הקושי צריך לדעת כי אותה התורה שאוסרת עליך להכנס לרכב ולהניע ולנסוע, היא התורה שמצווה עליך לעשות זאת.
כדאי לדעת מה דעת חז"ל על אותם אלו החוששים מ"חילול שבת" במקרה פיקו"נ.
כמובן שצריך ללמוד ולדעת היטב את ההלכות, אך זוהי המצווה.
|
|
|
|
| נשלח ב-28/12/2005 18:01 |
|
| |
טוב . אמרתי אני ימשיך לדון בנושא וכמובן לדוש בהלכות הקשורות לעניין וככה נתקדם.
תודה בכל אופן .
|
|
|
|
| נשלח ב-28/12/2005 20:18 |
|
| |
כבוד הרב חושב בכיר: למה מותר לצאת בשבת ולמה לא יש איזה נהלים שהם או שכל הרוצה יצא לפי ראות עיניו ואם כך מדוע הערת לי על יציאה להיפו אולי זה החיאה ?
|
|
|
|
| נשלח ב-29/12/2005 16:36 |
|
| |
נו באמת, שגיב, חוסר הכרה על רקע היפו.
כשדיברו על חוסר הכרה שעל התורן השני לצאת, כיון שאנו חוששים שחוסר ההכרה הוא למעשה החייאה. אך כשאנו יודעים מה הרקע, ואנו יודעים שהבעיה של הנ"ל היא גלוקוז, ואנחנו יודעים שלך כחובש/נהג אין אפשרות לתת גלוקוז, ואנחנו יודעים שהתורן הראשון בדרך/במקום לקיים מה שנאמר דבש וחלב תחת לשונך. מה הסיבה שאתה כתורן שני תצא לשם ? לעודד את המנוח? להחזיק לו אצבעות ?
החייאה? מה פתאום. אגב, תברר אצל ידידך הפארמדיקים כמה פעמים הם יצאו להיפו וכמה מתוכם הם הגיעו להחייאה על רקע היפו?
בכל מקרה, כדי לרצותך בל"נ אתייעץ ואשאל רופא דתי ורב.
תוקן על ידי - חושב_בכיר - 29/12/2005 16:35:22
|
|
|
|
| נשלח ב-29/12/2005 17:03 |
|
| |
תחשוב בכיר...
מה באמת הכללים לגבי תורן שני ? למה הוא יוצא למה לא ? יש לזה משהו מסודר ?
|
|
|
|
| נשלח ב-30/12/2005 02:23 |
|
| |
נו, סיכמנו. תלמד את הנושא ותגלה שהכל ברור.
|
|
|
|
| נשלח ב-2/1/2006 14:11 |
|
| |
חושב- מה קורה עם בת ה-19?
|
|
|
|
| נשלח ב-2/1/2006 19:24 |
|
| |
ההלוויה התקיימה במוצא"ש. לדאבון ליבנו.
שלא ידעו יותר מצער.
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
| מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
|
|
2009 © כל הזכויות שמורות לבחדרי חרדים. קטגוריית אקטואליה וחדשות: עשרות פורומים הכוללים חדשות נעייס, מה קורה בחצרות חסידים, חדשות מחסידויות שונות בארץ ובעולם, דיונים בנושאי אקטואליה, פוליטיקה, בטחון ועוד.
|