נהגי אמב' שאין להם רישיון03 יהיו בבעיה..
בעקבות המעבר ב2007 לרשיונות בתקן אירופאי, תיהיה בעיה לנהגים שאין ברשותם רישיון 03 (משאית), לפי התקן הארופאי הרישיונות יחולקו באופן שונה.הרישיונות יחולקו ל4 קבוצות
A- אופנועים.
B- רכב עד 3.5 טון ועד 8 נוסעים.
C- רכב מסחרי.
D- רכב להסעת נוסעים.
ודרגות משנה שיחולקו לפי משקל כולל מותר, או מספר נוסעים מורשה.
גם רישיונות הרכב יוחלפו וידורגו, וברישיון הרכב ירשם דרגת הרישיון המינימלית התאימה לנהוג ברכב.
ברפורמה זו ירד גם המשקל הכולל בדרגות המשנה. למשל רישין 03 עד 15 טון, יהפוך ל C עד 12 טון
ו ב עד 500 סמ"ק יהפוך ל A עד 350 סמ"ק
מה שכן מי שיהיה ברשותו רכב מאחד מהסוגים שהיה מותר לו לנהוג בו לפני הרפורמה והוא רשום על שמו הוא יהיה רשאי להמשיך לנהוג את אותו רכב כל עוד הוא ברשותו.
הבעיה היא באמבולנסים שמשקלם הכולל הוא 3.700
מגורמים במד"א נודע כי יהיו אישורים זמניים להמשך נהיגה עד שישודרגו בתוך פרק זמן מסויים הרישיונות.
מצ"ב לינק מאתר משרד התחבורה קובץ PDF .
http://www.mot.gov.il/Public/Dover/Dover1040.pdf
בקשר למגבלות שציינתי על האופנועים, ובקשר להיתרים לאלו שיש ברשותם רכב שאחרי הרפורמה יוכל להמשיך לנהוג עליו. את הדברים הנ"ל ציין בפני מורה נהיגה.
המשך יום טוב לכולם.
 |
|
|