|
כ-40 אמבולנסים של מד"א ישתתפו בתרגיל חילוץ ופינוי פצועים מרכבת בעקבות אסון הרכבת ברבדים ופיגועים ברכבות בעולם (מדריד, לונדון ואחרים)
כ-40 אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ, תאר"נים (תחנות לאירוע רב נפגעים) , טרקטורון, רכב חפ"ק ועשרות פראמדיקים וחובשים של מד"א ו"הצלה גוש דן" מאזורי דן, איילון וירקון ישתתפו בתרגיל משולב רחב היקף "אקספרס של חצות" שייערך ביום רביעי, 5.4.06, החל משעה 12:00, במתחם הדרייב-אין בתל אביב.
בתרגיל שיתקיים בהשתתפות משטרת-ישראל, כיבוי אש, צה"ל ורכבת ישראל יתורגל תרחיש התמודדות עם פיגוע רב-נפגעים ברכבת עמוסת נוסעים שהנגישות לשם קשה. זאת בעקבות אסון הרכבת שאירע ברבידים ופיגועי הטרור ברכבות בעולם.
במהלך התרגיל צוותי מד"א ו"הצלה" יפנו באמבולנסים ובכלי רכב לא ייעודים (אוטובוסים) כ-300 פצועים מדומים לבתי החולים. כמו כן תתורגל ותיבחן לראשונה תפיסת המענה הרפואי למגה אר"ן הן בזירת האירוע והן בבית החולים , תפיסת הפעלה זו גובשה במהלך התקופה האחרונה במד"א ובמערכת הבריאות ללקח מאירועי טרור גדולים ברחבי העולם ( מדריד, לונדון ואחרים).
מטרות התרגיל: לבדוק את המכונות המבצעית והיערכותם המהירה של צוותי מד"א להתמודד עם אסון המוני באזור עם נגישות קשה. לתרגל את נושאי השליטה, התאום ושיתוף הפעולה בין מד"א לגורמי הביטחון וההצלה האחרים הפועלים בשטח ויעילות הדיווח.
לבחון את המענה לאירוע בדגש על תהליך הערכת המצב וקבלת החלטות של בעלי תפקידים במד"א. לתרגל את הצוותים במיון, סיוע בחילוץ, טיפול ופינוי נפגעים באירוע רב נפגעים. לתרגל את המוקד האזורי בניהול אירוע רב-נפגעים והעברת המידע מהשטח ומהאזורים למוקד המתורגל. לתרגל השימוש באמצעי קשר ותקשורת. תרגול ביצוע ויסות שניוני מבית החולים איכילוב לביה"ח אחרים.
מתוך אתר מד"א הארצי: http://www.mdais.org/main/siteNew/index.php?langId=3&page=38&stId=3041 |