התשובות להלן
לגבי שאלה מס 1
יש את הפרוטוקולים של ה acls ויש את של מד"א
לפי הפרוטוקול של מד"א האחרון המעודכן
חולה יציב:
תרופת הבחירה הראשונה היא פרוקאין אמיד 30 מ"ג לדקה
תרופת הבחירה השניה אמיודורון 150 מ"ג ב10 דקות
חולה שאינו יציב
שוק מסונכרן החל מ 100j ומעלה
ניתן להרחיב הרבה על הפרעת קצב זו והטיפול בה
שאלה מס 2
התשובה הנכונה היא א
אצל ילדים הרזרבות הפיזיולוגיות הם גדולות,
המנגנוני פיצוי טובים,
לכן ילדים שורדים פגיעות בד"כ יותר ממבוגרים,
לאחר איבוד 25 % מכמות הדם הילד יפתח סימנים מוקדמים , הסימן העיקרי הוא טכיכרדיה, ולעיתים ירידה במצב הכרה.
ורק לאחר איבוד 45% מכמות הדם הילד יפתח סימנים מאוחרים שהם ירידת ל"ד ומיעוט שתן .
שאלה מס 3
התשובה הנכונה היא ב
חזה אוויר בלחץ הוא חוסם את דרכי אוויר התחתונות ולוחץ הריאה הפגועה והלא פגועה וכן את 2 וורידי הוונקבות כך שאין החזר וורידי ללב = ירידה בל"ד , מוות ,
עם המוטורקס ללא לחץ אפשר למשוך עוד,גם עם ריאה אחת בלבד.
לגבי הקרע בטחול הטיפול הכי טוב זה פינוי מהיר ומיידי ואם צריך לטפל בשילוב עם טנשן אז עושים זאת תוך כדי נסיעה ואם צריך לעצור בצד אז במינימום זמן!
לגבי דימום סאבדורלי ? רק הסיטי יגיד לנו אם זה דימום כזה או אחר ולשם כך גם צריך לנסוע לבית החולים.
שאלה מס 4
אין לי תשובה ברורה
יתכן וזה יהיה הכבד ויתכן הטחול
שאלות ?
 |
|
|