עשרות כונני מד"א הצלה י-ם בפיגוע הקשה
מצורף קובץאתמול בערב התקיים בפארק המים אשקלונה יום רענון למתנדבי "הצלה ירושלים" , הערב שהפך כבר מסורת של כמה שנים נועד לתת מוטיבציה ואחדות למתנדבים הרבים .
ארגון הצלה דאג שלא להפקיר את השטח בירושלים וביקש ממתנדבים רבים שיתנדבו להשאר בירושלים ע"מ שיוכלו לתת מענה לכל קריאה של מד"א באזורים השונים . למתנדבים שנשארו בירושלים ובמיוחד ליחידת האופנעים הובטח ערב גיבוש לאחר החגים .
לצערינו אתמול ראינו שתקופת ההודנה היתה אחיזת עינים והפיגוע של אתמול היה תזכורת רעה למה שבאמת היתה הכוונה , לתת לעם ישראל להיות קצת פחות עירנים .
עשרות מתנדבים שהיו בירושלים הגיעו מייד לטפל בזירה ויש לציין לשבח את פעולתו הברוכה של המוקדן משה לודמיר שכיוון את המתנדבים הרבים ממוקד מד"א, חלק לבתי חולים ( להיות נציגי מד"א) חלק נכבד לקחת אמבולנסים של מד"א מהתחנה וחלק נכבד למקום האסון . קבוצת מתנדבים שהיו בבר מצווה באולם זוויל כ50 מטר מהפיצוץ הגיעו עוד לפני ההודעה בביפר ורצו ישר מהאולם לאוטובוס הבוער .
מתנדבים שעזבו מוקדם לכיוון ירושלים היו בכניסה לעיר כשקיבלו את הביפר על האר"ן וישר רצו לתחנה לקחת אמבולנסים והגיעו תוך דקות לזירה .
בתחקיר שנערך אתמול עם המנכ"ל ועם ראשי מד"א ציינו לשבח את פעולות המתנדבים . ס"הכ טופלו ופנו ע"י מד"א מעל ל110 נפגעים ומתוכם עשרות ילדים ותינוקות.
מיותר לציין שהפיגוע אתמול היה בין הפיגועים הקשים שראינו , מתנדבים סיפרו חוויות מצמררות על חילוץ תינוקות ונשים בהריון ואמהות שצעקו וחיפשו את ילדיהם ולא הסכימו לקבל טיפול רפואי עד שימצאו את ילדיהם , ולקח זמן רב להרגיע אותם .
היום ארגון הצלה י-ם ומד"א יאבטח רפואית את ההלויות הרבות עם אמבולנסים ועם יחידת האופנועים .

 |
|
|