בית פורומים הצלה ומדא ישראל

קצת טיפים למקרה שח"ו תהיו ראשונים באר"ן

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-15/9/2003 15:45 לינק ישיר 
קצת טיפים למקרה שח"ו תהיו ראשונים באר"ן

מי לא חשב פעם להגיע ראשון לאר"ן? עוד לפני האמבולנס הראשון??


כמה תשובות:
הדגש פה הוא על א י ל ת ו ר !
1. מיון נפגעים ללא תגיות: קצת מבלבל אבל מה יותר פשוט מלמיין ולתייג במוח על סמך מראה עיניים - פציעות בולטות, מתהלך/שוכב וכו'. אם אתה מהרגועים שלא נלחצים גם כשכל האחרים כן, ניתן ל"זכור" נתונים בולטים של פצועים. לדוגמא - "לזה עם החולצה האדומה היו דופק מהיר והמטומה בבטן"
2.שלב הסריקות והטיפול משולבים ביחד!!! אין "לסרוק ואז לטפל". הסריקה היא אקראית לחלוטין על סמך גבולות גזרה שסוכמו ע"י הצוות המטפל בהגעה לאירוע. ראית פצוע? תן לו ב-A-B-1/2C.
3. כל פצוע אמור לקבל A-B-1\2C. השאלה היא למה זקוק כל פצוע:
פצוע עם קטיעה באחת הגפיים ובהכרה מלאה יזדקק לחסם עורקים (חצי C) אך לא ל A ו B . פגוע ראש מחוסר הכרה לעומת זאת, כן יזדקק ל A ו-B.
יש צורך בחשד קליני גבוה ובעירנות מקסימלית ע"מ לתייג פצועים תחת הכותרת "קשה", "בינוני" וכו' - יש לזכור שאר"ן "מציע" את כל סוגי הפגיעות והנפגעים "תחת קורת גג אחת" .
השאלה שמטרידה רבים -- מתי פצוע מוגדר כקשה???
פצוע עם סכנה מיידית הנשקפת לחייו מוגדר כקשה. (למשל פגיעת ראש קשה או חבלה קשה באגן) לפצוע כזה בגמר הסריקה והטיפול הראשוניים כשפחות או יותר יש הערכה כמה פצועים יש בגזרה שנסרקה ומה מצבם, יש לתת עדיפות בטיפול ובעיקר בפינוי (רצוי פינוי עם צוות מיומן)
דגשים:
אין לעכב פצועים בשטח לטובת טיפול
אין להתעכב על פצועים שפגיעותיהם אינן ברות הצלה (מוח בחוץ, עדיין בחיים) באם יש ברשות המטפל תגי סימון, פצועים אלו יסומנו בתג ירוק
אין לדלג על פצועים בזמן הסריקה
יש להעזר בנוכחים ובפצועים מתהלכים לצורך פינוי שוכבים מזירת האירוע למקום בטוח
מה שנכתב פה הוא תמצית תו"ל הטיפול באר"ן.

פורטל 101




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-15/9/2003 18:29 לינק ישיר 

הלואי שלא נצטרך!

ואם נצטרך נדע לעשות ולגרום רק לטוב!



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מנותק
נשלח ב-16/9/2003 17:44 לינק ישיר 

מהפה שלך לאללה...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/10/2003 12:31 לינק ישיר 

מי שח"ו מגיע ראשון לאר"ן פותח מיידית קו עם המוקד ומדווח ולא נותן טיפול רפואי בכלל ושומר על הקו פתוח! למעט בהוראה אחרת של המוקד .
יש לדווח: א. מיקום מדויק כולל דרכי גישה.
ב. מהות הארוע. (פיגוע/קריסה/וכו')
ג. מספר נפגעים ישירים / עקיפים.
מצב הנפגעים.
ד. גורמי סיכון נוספים. (חשש לקריסה שריפה וכד')
ה. צורך בגורמי בטחון נוספים. (כיבוי חילוץ משטרה זק"א)
ו. ובעיקר לשמור קו פתוח בשביל פיקוד 10



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > קצת טיפים למקרה שח"ו תהיו ראשונים באר"ן
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext