"הצלה ירושלים" - "בית שמש" בערב של אחדות
הערב בשעה 20:00 התכנסו חברי "הצלה ירושלים - בית שמש" לערב גיבוש,
את החברים קיבל ר' אברהם פרידמן שליט"א אחראי אזור בית שמש בחמימות הידועה לו,
החברים התיישבו ליד השולחנות שהיו ערוכים בכל טוב, בשעה 20:20 לערך הגיעה הנהלת הארגון מירושלים והם: היו"ר דוקי, אלי ביר, אלי פולק, ראובן פול, וה"רכש" החדש של בית שמש "עזריאל וייס" אחראי מז"ח אזור ירושלים,
בשלב זה הכל כבר היה כשיר ומוכן לגיבוש הנפלא,
החברים נטלו ידיים והתיישבו לאכול, בהמשך הגיע מר דוד כהן מנהל תחנת מד"א בית שמש יחד עם דוד אלמליח ,
אחרי שהחברים אכלו ונהנו החל סדר הנאומים,
הנחה את הערב בטוב טעם ודעת ר' אברום היקר, הוא פתח בברכת ברוכים הבאים לכל המתנדבים שהגיעו והראה את שמחתו על כך שכולם הגיעו, דבר המראה על אחדות בין כל המתנדבים, בשלב זה כובד מר דוד כהן לדבר,
דוד "כהרגלו" פתח בדברי תורה על פרשת השבוע ואח"כ עבר לעניני היום, ואמר, שליפני כחודש היתה לו פגישה עם הנהלת "הצלה ירושלים" בכדי ליצור מחדש את המצב שהמתנדבים יגיעו למשמרות בתחנת בית שמש ובכך תפרה פעולת המתנדבים,
לאחר שכולם יחד הראו נכונות גיבשו סדר עבודה מסוים שיועבר למתנדבים,
הוא גם גילה דבר נוסף שתוך כשנה התחנה תעבור שיפוץ נרחב, ושני דברים הוא ביקש בהתחלה, והם: א. חדר לתפילות, ב, חדר שיהיה מיועד למתנדבי "הצלה" חרדים כמו שיש בירושלים על כל המשתמע, הוא בירך את החברים בהצלחה וסיים את דבריו לקול מחיאות הכפיים של המתנדבים,
אח"כ כובד יו"ר הצלה ירושלים ר' דוד גרינוולד לדבר הוא פתח בדבריו בברכות על רעיון הגיבוש הנפלא שרק מאחד ומגבש את המתנדבים וההנהלה, אח"כ עמד בדבריו על ששמע לאחרונה שיש כביכול טענות וביקש שלמי שיש טענות או מענות מוזמן לדבר, ועוד אמר שאין אנו חפצים לדחות או להוציא מתנדבים או לנתק מירסים או ביפרים וכד', אלא אנו מעוניינים במתנדבים אבל הוסיף שיש צורך שיהיו פעילים,
לאחר מכן עלו מס' חברים לדבר והעלו כמה בעיות של צוות בית שמש וקיבלו הבטחה שהכל יטופל במהרה.
הרגע הגדול היה בשלב שקם המתנדב האהוב על כולם "בנצי נובק" (שמצא זמן להגיע מהבסיס) ואמר שהייתה להם ישיבה עם אלי ביר, דוקי, ומשה טייטלבאום, וסוכמו דברים בין "הצלה ברמה" ובין "הצלה ירושלים" והוחלט שמכאן ולהבא חסל נושא הצלה ברמה וזה אוחד עם הצלה ירושלים ומעכשיו זה יקרא "הצלה ירושלים - ברמה" ז"א שכולנו עובדים תחת הצלה ירושלים ובזה תם הנושא המביך הנ"ל, בנצי בירך את כל העוזרים בנושא וסיים את דבריו לקול מחיאות כפיים סוערות,
צבי בינה מותיקי המתנדבים, העלה מס' טענות הקשורות ליחס בין המתנדבים לעובדים בתחנת בית שמש.
זליג קראן אף הוא הקשה על יחס לא סביר שמקבלים המתנדבים. ושיבח על האחדות בין כל מתנדבי בית שמש בלי יוצא מן הכלל. וכן ביקש שתהיה יותר היענות להתנדבות בשבתות כדי שלא יחזור סיפור כמו לפני שבועיים שנאלץ לקבל לידה לבד עם מתנדב חדש בו בזמן שכמה מטרים מהבניין גרים כשלושה כוננים,
אלי ביר עמד בדבריו על כך שמטרת הצלה היא להתאחד כגוף חברתי חזק שייתן תמיכה אחד בשני ויעזור כגוף אחד בכל האזורים תחת המבצעיות של מגן דוד אדום , הוא הוסיף שהצלה תפקידו גם לתת לכל מתנדב את האמצעים שמעבר למה שמקבלים בתור כונן מד"א , עמ"נ שיוכול לצאת למקרים ולהציל חולים וזקוקים בזריזות וביעילות רבה יותר. וכן עמד בדבריו על "דוח חודשי" ואמר שכונן שלא ידווח יחשב כלא יצא למקרים, אלי סיים בברכה על הערב הנפלא [בסוף הערב הוחלט שלטובת המתנדבים בסוף כל חודש יעבירו המתנדבים את הדו"ח לראובן כהן והוא זה שיצטרך לדאוג להעבירם לירושלים],
ראובן פול דיבר על נושא הקשר שיש מצבים שמתנדבים עולים לקשר ומרבים בדיבור ובקש להמעיט בדיבור ולהשאיר את הגל פנוי כמה שיותר וכן אמר שבנושא האופנועים שהם עובדים על כך שיכנסו עוד אופנועים לבית שמש אבל צריך סייעתא דשמיא לכך וזה יגיע בע"ה,
דוד כהן מנהל התחנה בבית שמש הוסיף שהוא מבטיח מהיום והלאה לדאוג אישית שלא יהיו מקרים של יחס לא הולם מצד עובדים ונהגים אחרים ויעשה את כל מה שביכולתו שכל מתנדב שיגיע לתחנה יהיה רצוי.
כאן עמד דוקי וסיים את הערב בדברי ברכה לפרידמן על הניהול האחראי והמוצלח של הערב הנפלא,
המתנדב מיכאל קפלן (מנהל "הצלה" חולון בקרוב עוד סניף "הצלה ירושלים") כובד בזימון ולאחר ברהמ"ז יצאו החברים לאיור הלילה הקריר אבל בלב היה חם על האחדות שנתגלתה בין כל המתנדבים,
וכך עם כוחות מחודשים מחכים המתנדבים להשתתף במבצע הגדול "חסד בלבן"
יישר כח לכל העוזרים לערב נפלא זה בראשם הם: אברהם פרידמן ומשה טיטלבאום, בנצי נובק, זליג, וכן כל מי שעזר,
יישר כח לכולם.
(נכתב ע"י חבר מבית שמש)
תוקן על ידי - הצלהירשלים - 13/02/2004 9:19:44
 |
|
|