יפה לכם...
אבל...
האבחנות המבדלות שיכולות להופיע עם אותם סימנים בדיוק הן- גסרואנטריטיס, רפלוקס בושט (חזרת חומצה מהקיבה), כיב פפטי בקיבה, דלקת בלבלב,תסמונת- מעי לא שקט, מצבים גניקולוגיים כמו סיבוב של השחלה (שיזור) וזה בעצם ורם לנמק שלה, וכנ"ל גם באשכים, בקע כלוא- הרניה, הריון חוץ רחמי, אנוריזמה בטנית (הרחבה של עורק היכולה להביא לפיצוץ בבטן..)
והאבחנות עוד רבות , אבל מספיקות ביינתים.
אז כשעבדתי במיון הגיעו אליי לא פעם חבר'ה שהובאו ע"י מד"א שהיה להם "חשש לאפנדיציט", פתאום כל כאב בטן בבטן ימנית תחתונה הוא אפנדיציט.
לאפנדיציט יש עוד סימנים שהם-
כאב באזור ושט עליונה- אפיגסטריום או סביב הטבור ובהמשך יהיו בבטן ימנית תחתונה .
הקאות
בחילות
בטן קשה או רכה
בדיקה נוספת נקראת- ריבאונד, מכניסים את קצה האצבעות של הבודק לבטן הכואבת, לאזור הרגיש, והכאב יופיע בזמן השחרור של היד ולא בזמן הלחיצה.
חום
הרגשת חולי
שלשולים
ועוד- כגון בדיקות מעבדה, צילומי רנטגן ודברים שלא שייכים לעבודתנו.
לכן, לא כל מקרה תגדירו כאפנדיציט...

נעמה
|
|