| נשלח ב-24/6/2004 09:44 |
|
| |
רכישת ציוד חרום מוזלת?
האם מד"א\הצלה יכולים לארגן רכישת ציוד חרום מוזלת עבור הכוננים והמתנדבים?
כוונתי לתיקי חובש, PulsOximeter, AED, מערכת GPS ואף ביפרים ומכשירי קשר.
למה? כי למשל, אני כונן רשום ונהג אמבולנס, ואין לי אף אחד מהפריטים הנ"ל...
אמנם (בהחלט) איני עשיר... אבל ייתכן שאוכל לגייס סכום מתאים לרכישת פריטים כנ"ל ע"מ לקדם את יכולתי להעניק סיוע. אז מדוע לא מארגנים רכישות כאלו?
|
|
|
|
| נשלח ב-24/6/2004 09:50 |
|
| |
הלוואי שמישהו ירים את הכפפה
|
|
|
|
| נשלח ב-24/6/2004 17:46 |
|
| |
נכון מאד, הדבר נכון גם למד סוכר וסיטורציה וכדומה למי שלא קיבל ולמי שאין.
בכל אופן זה לא צריך לבוא מההנהלה אפשר גם שמתנדב רציני עם אמביציה יפנה לחברה שמוכרת ויעשה דיל איתם .
|
|
|
|
| נשלח ב-27/6/2004 02:01 |
|
| |
לתשומת לב המתנדבים
ניתן לרכוש ציוד עזרה ראשונה כמובן בהתאם למלאי, בכל תחנת מד"א, המכירה היא לכל אדם שמעונין.
למתנדבים, 25% הנחה.
מידע בדוק.
|
|
|
|
| נשלח ב-28/6/2004 01:02 |
|
| |
מבלי לזלזל באף אחד ולהוריד מערכו , או לזלזל בדבריך
הבה נחשוב לפני שרוצים לקנות מכשירים שעולים הון
דפיברילטור מכשיר מציל חיים ללא ספק נקודה
תיק חובש אם אתה כונן אתה מקבל ערכת החייאה כולל ערכת חבישה וערכת נוזלים לא ברור בשביל מה צריך תיק חובש .
פאלס לדעתי לא מוסיף מאומה כי הבה נחשוב ברמה של b.l.s הגיע כונן יש מצבים מסויימים בהם צריך לתת חמצן וישנם מצבים בהם אין צורך לא הפאלס הוא זה שיקבע אם כן או לא , הפאלס הוא יותר לדרג הנט"ן לקבוע האם צריך טובוס , לקבוע אם הטובוס בפנים(קפנומטר) וכ'ו לראות האם הטיפול התרופתי הועיל , פשוט מיותר !
ביפר ? כונן מקבל ביפר . . . לא ברור . . .
מכשיר קשר ? מד"א הפסיק לחלק איני יודע למה בדיוק , מה שכן הזנקות נט"ן תקבל בביפר בכל מיקרה ולא בקשר ,ב. דיווח ? מנסיוני הרבה יותר טוב בטלפון ג. ישנם אירגונים שמחלקים למתנדבים שלהם (שהם מתנדבי מד"א כדוגמת הצלה ירושלים גם מירסים ) . . .
מכשיר סוכר ? אם הוא בהכרה תן לו סוכר ואם לא תוציא נט"ן , אם הוא בהיפר ? גם לנט"ן אין מה לעשות למעט נוזלים.
מערכת g.p.s אוי נו באמת ... אולי אתה רוצה גם טפסים, כסא ואלונקה עם לוח גב מאחורה ...
לסיכום למעט דפיברילטור אפשר בהחלט להסתדר בלי השאר ברמת b.l.s
 |
|
|
|
|
| נשלח ב-28/6/2004 06:27 |
|
| |
witty צודק לדעתי. לאחרונה מישהו הציע לקנות לי מכשיר פאלס סירבתי מהסיבות הנ"ל בדיוק, והצעתי שאת הכסף הזה ישמרו עבור ציוד BLS למישהו שאין לו, או ציוד מציל חיים אחר.
אמיר ב_ד, אם אתה נמצא באזור שיש שם מחסור בכוננים ובציוד, יש ארגונים שיכולים לסייע לך בכך.
|
|
|
|
| נשלח ב-29/6/2004 00:15 |
|
| |
Witty,
לפי מה שאתה אומר מספיק לתת לכל כונן חבילת כפפות.. כל השאר מתאים לדרג האמבולנס והנט"ן..
הכוננים נמצאים בשביל 3 מטרות שכל אחת מהם חשובה בפני עצמה,
1. מתן טיפול ראשוני
2. דיווח נכון למוקד
3. מסירת מידע לנהג האמבולנס
מנסיוני האישי, כשהכונן נמצא בבית החולה וממתין לאמבולנס יש לו מספיק זמן לבדוק סוכר, ל"ד, סיטורציה ועוד.. הדברים האלה במקרים רבים חשובים כמעט כמו תמיכה ב ABC.
עוד דבר,לגבי מכשירי הקשר - באיזור י-ם המתנדבים לא משתמשים במכשירי קשר אך באיזורים אחרים בארץ, המתנדבים מדברים בגל של מד"א עם המוקד.
WWW.HNN.CO.IL
|
|
|
|
| נשלח ב-29/6/2004 00:21 |
|
| |
מסכים איתך הצלה...חולק עליך בעניין הזה ויטי
|
|
|
|
| נשלח ב-29/6/2004 02:23 |
|
| |
ויטי הנכבד:
אני חושב שאמיר הציע רעיון נכון.
לידיעתך, אני נהג בתחנת מד"א י-ם מזה כשנתיים וכונן ירושלמי מזה כשנה וחצי. לבד ממספר כונן אין לי לא ביפר ולא ציוד.
מה שקורה הוא שאני מגיע למקרים בצורה אקראית (למשל ת.ד. שמתרחשת למול עיניך, אדם שהתמוטט ברחוב וכד') ואין לי את הציוד הבסיסי ביותר בכדי להעניק טיפול נאות עד להגעת הכוננים/אמבולנס.
כנראה שקיבלתי את מס' הכונן בתקופה שכבר היתה כמות הכוננים גדולה מעבר לכמות הציוד אותו יכלו לספק להם.
כרגע יש בידי ביפר כוננים של ירושלים (מהשבוע האחרון) ואין לי למה לקפוץ למקרים גם אם הם מתרחשים בסמוך אלי.
לו היה נמכר ציוד במחיר מוזל ישנו סיכוי גדול שהייתי קונה!!(אני מדבר על הציוד הבסיסי ביותר-תיק אמבו+חמצן).
גם ככה אני משקיע בהתנדבות במד"א מממוני, אז אוכל להשקיע עוד קצת, ואולי להציל עוד נפש מישראל.
מי שירים את הכפפה, יוכל להיות אחראי אולי להצלתם של עוד כמה יהודים.
|
|
|
|
| נשלח ב-29/6/2004 03:13 |
|
| |
תגובה לכולם :
כניראה שלא הבנתם נכון את דברי :
אני לא מזלזל אבל מדבר סה"כ מהגיון שאין צורך להשתמש במכשיר שאם התוצאה תהיה חיובית או שלילית זה לא ישנה כלום ברמת ה bls
אני לא אמרתי שכונן צריך רק כפפות
אבל לפי מה שידוע לי ותקנו אותי אם אני טועה
כונן זה אומר ביפר,מספר,תעודה לרכב, חמצן, תיק החייאה מבוגרים וילדים,ערכת נוזלים וערכת חבישה, אהה .. וכפפות כמובן !
אז אם ישנם כאלה שיש להם רק מספר כונן או רק ביפר בלי ציוד לדעתי האחזקה של הביפר שלהם זה לבד ביזבוז כסף נוראי!
ואליך הנהג מי-ם , אם אתה כונן אתה צריך שיהיה לך כל הציוד הדרוש ולאו דווקא מכספך ,נקודה (המשפט הבא לא מתייחס אליך אישית ) ואם אתה או כל מישהו אחר לא כונן אז גם אם תקנה את כל הציוד ברמת הנט"ן מכספך עדיף שלא תגיע לאירועים כי אם וועדת כוננים החליטה שאיש כזה או אחר לא יהיה כונן כניראה שיש סיבות טובות לכך כמו חוסר מקצועיות או התנהגות שלא תואמת וכ'ו ולא משנה אם הוא קנה את הציוד במלוא כספו!
לגבי דפיברילטור , זהו דוגמא למכשיר חיוני מאד וכל מכירה שלו תקודם בברכה , גם אני הייתי קונה בזול, לא מחלקים אותו לכל הכוננים בגלל מחירו היקר ותו לא .
|
|
|
|
|
| נשלח ב-29/6/2004 04:04 |
|
| |
לפאלס לא הייתי מתנגד, מטעמים שבשטח הם כן עוזרים, לדוגמה, הגעתי למקרה 'אדם חש ברע' רטבכם מן הסתם מכירים הודעות כאלו, חיברנו לו פאלס והסיטורציה הייתה מתחת ל60, מבחינתנו זה אמר שהבן אדם הזה לא סתם 'חש ברע' יש כאן משהו שאנחנו לא יודעים וזה משנה את רמת הדחיפות.
לגבי מד סוכר, זה לא מסמכותנו לבדוק.
מז'תומרת כונן בלי ציוד? כונן למי אם כך?
ה' נט"ן ה' לקח
|
|
|
|
| נשלח ב-29/6/2004 05:03 |
|
| |
אביעד יקירי.
אני לא יודע היכן אתה גר. אבל אם אתה גר בירושלים תיגש בבקשה למפקד הצוות שלך ואני בטוח שהוא ישיג לך ציוד מלא.
תעדכן אותי....
|
|
|
|
| נשלח ב-29/6/2004 11:43 |
|
| |
למען החיים יקירי.
לידיעתך, מאז קיבלתי את קוד הכונן ניסיתי בכל דרך אפשרית לקבל ציוד.
אפילו נשלח אלי מכתב שהיה חתום ע"י אחראי הכוננים ואחראי המתנדבים שעלי לבוא ולקחת ציוד אך כשהגעתי נאמר לי שהמכתב הוא עקרוני ולא מעשי...
עם מי לא דיברתי-אבי, דובי, פליקס, אלי ועוד רבים ועם כל אחד הרבה פעמים אך דבר לא הועיל.
גם פנייה למפקד הצוות, שנעשתה לפני כארבעה חודשים לא הניבה תוצאות.
יש לי הרושם, ואף נאמר לי כך שמנסים לעשות סדר בכונני ירושלים. כלומר, לקחת ציוד מהכוננים הלא פעילים וכד'.
הצרה היא שאת המהלך הזה כבר עושים במשך יותר משנה וסדר עוד אין...
ולך ויטי יקירי אענה על רמיזתך לגבי כך שאולי המערכת לא מעוניינת, מסיבות שונות, לתת לי ציוד. נכון שיש כוננים כאלה, אולם אני לא ביניהם. אני נהג פעיל בתחנה, עושה משמרות בקביעות, ועושה אותן במקצועיות. אם היתה לי אפילו תחושה קלה שהמערכת מעוניינת לפלוט אותי כבר מזמן לא הייתי מתנדב.
ולאור כל האמור לעיל אני עדיין מחכה שמישהו ירים את הכפפה...
|
|
|
|
| נשלח ב-29/6/2004 12:19 |
|
| |
אתה חבר גם בהצלה?
אולי מכאן תבוא הישועה שמישהו יסדר לו תיק ?.........
הבנאדם כונן והוא רציני!
|
|
|
|
| נשלח ב-29/6/2004 14:13 |
|
| |
אדון שיבישער
שאני אבין הצלה יותר טוב ממד"א?
אם מד"א החליט שמישהו לא מתאים אז לא יקום שום ארגון אחר שיחליט אחרת , לא זק"א ולא הצלה ולא כ"א אחר, יש נוהלים והם קובעים !
הנהג מירושלים רשמתי לך בפירוש שהמשפט השני לא נוגע אליך אישית אל תיפגע זה היה כללי לכל אלה שלא ראויים !
ולמי שרשם שאם מד הסיטורציה מראה 60 אז זה יכול לעזור ...
תראה אם המד יראה 60 ולא תיראה שום סימני מצוקה על החולה אז כניראה שכבר כלום לא מציק לו ולא יציק לו לעולם ...
לגבי הסמכות למדוד סוכר לכונן או נהג לבן , לא ידוע לי על נוהל שאסור אשמח אם תאיר את עיני בנושא
|
|
|
|
| נשלח ב-29/6/2004 15:08 |
|
| |
מדא לא נותן לו ערכה , לא כי הוא לא ראוי אחרת הוא לא היה כונן, אם הוא לא ראוי מדא לא היה נותן לו קוד כונן ידידי וויטי..
הוא לא קיבל ציוד מחוסר תקציב או חוסר ציוד במדא ובזה הצלה מגבה את מדא .
אגב מה שאמרתי שאולי מכאן תבוא הישועה הכוונה היתה במדא לאחר שאייל בן עטר פה ועוד כמה חברים במדא אולי מישהו יכול לעזור לו.
|
|
|
|
|