התפתחויות בעלזא - עדה החרדית
ביום א' השבוע היה פגישת פסגה בין האדמו"ר מבעלזא והאדמו"ר מתולדות אברהם יצחק.
זה היה בשבע ברכות אצל הרב גדלי' משה גולדמן בביתו. האדמו"ר מתוא"י הוזמן לשעה 2 והאדמו"ר מבעלזא לשעה 4. וכשנודע לאדמו"ר מתוא"י שהאדמו"ר מבעלז מוזמן לשעה 4, איחר את ביאתו עד לשעה 3:30 בכדי להפגש אתו, ולפייסו על פיצוץ השבע ברכות שהיה מתוכנן להיות בהשתתפותו.
אך אם לא די בכך, ואת זה גרשון שטמר היה יכול לתרץ כצירוף מקרים וכו', וממילא ידוע שהאדמו"ר מתוא"י פוזל כל השנים לצדדים, ואינו מקבל את הגישה על "חרם מוחלט" על מי שאינו צועד בנתיבות העדה. את הסטירה הכואבת קיבלו מעצמם ובשרם, שיושב יום יום בבניני ז'ופניק, ומנהל את הקופה הגדולה של העדה החרדית ה"ה "וועד הכשרות". והכוונה כמובן אל יו"ר ועד הכשרות הרב נפתלי הלברשטאם שליט"א אדמו"ר מטשאקווע.
ומעשה שהיה כך היה:
הנ"ל חיתן השבוע את נכדתו עם נכד כ"ק אדמו"ר מנאראל שליט"א הידוע בקרבתו לבית בעלזא.
האדמו"ר מבעלזא ערך לו שבע ברכות כראוי וכיאות, בביתו.
יו"ר וועד הכשרות של העדה החרדית, הופיע לשבע ברכות עם כל בני ביתו וכל הפמליה.
אם לא די בעצם ההופעה, גם פיטם עצמו "במאכלות אסורות" מהכשר בעלזא, וגם שתה מיינם רח"ל.
ולאחמ"כ עוד הוסיף חטא על פשע, ויצא עם כל הפמליה בליווי של כל הנהלת בעלזא, לסיור בהיכל ביהמ"ד הגדול ובמוסדות בעלזא.
אוי מה היה לנו הביטה וראה את חרפתינו...
ושאלה לסיום:
האם האדמו"ר מתוא"י לא הרויח לעצמו ביושר איזה פאשקוויל קטן? ושמא זה מתמהמה כי עדיין לא מצאו פסוק לכותרת כמשקל נגד לפסוק "ויעל דוד אל גבעת הערלות"?
הצעות יתקבלו בברכה
 |
|
|