http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1016909
:11 11/7/2004 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
בהלווייתו של ר' בערל ינקוביץ ז"ל איש ססגוני שהסתובב שנים רבות בשכונת מאה שערים, ונפטר אתמול ביום שבת קודש, באו רבים ללוותו בדרכו האחרונה, לאחר שעבר כרוז בשכונות כי מדובר במת מצווה שהכל קרוביו, וכי מדובר בערירי שלא השאיר אחריו שם וזכר.
להלווייה באו מוקירי זכרו, באו שכניו לספסל בית המדרש שטיבלאך מאה שערים ובאו גם שכנים, הספידו אותו בין השאר גם מגיד ירושלמי ידוע, שחשב משום מה בטעות כי מדובר בבערל אחר המסתובב בבית הכנסת זכרון משה, המספיד הפליג בשבחו של ה"מת" (מזכרון משה) והציג אותו בצבעים שלא בדיוק התאימו לנפטר הנוכחי, הציבור שעמד בהקשבה מרובה עלה חיש מהר על הטעות של בעל המספיד, ובקושי החזיקו את בטנם מרוב צחוק, בעל המספיד ששמע את הקולות הבוקעים חשב שהוא הצליח לעורר את הציבור בדבריו החוצבים ובעיניו נדמו הקולות לקול בכי, אך היות שמדובר בערירי ללא קרובי משפחה לא הצליח להבין מי ומי בבוכים, ותוך כדי דברי הספד פקח לרגע את עיניו העצומות, לתהות על קנקנם של שומעי לקחי, שיש להם רגשות כה עזים כלפי הנפטר, למרבה הפליאה גילה שלא קול בכי הוא שומע אלא קול צחוק, בפנים חמורות סבר כשהוא סר וזועף פנה בעל המספיד לעומד לימינו ושאלו לפשר הדבר, ולצחוק מה זו עושה, וכי כך עושים בלווית המת, במקום להקשיב ולכבד את זכר המת אנשים צוחקים במלוא פה?
או אז גילה לו הלה מתוך פרצי צחוק מאופקים כי טעות בידו, וכי מדובר בנפטר אחר עם שם פרטי זהה, כמובן שהמספיד סיים את דבריו מייד ועזב את הדוכן במבוכה רבה.
ר' בערל ינקביץ הלך בלא בנים, היא אוד מוצל מאש, ניצול שואה שסבל מטראומת השואה ודעתו השתבשה עליו קמעה, היה ידוע כחובב חזנות מושבע והיה לו אוסף תקליטים נדיר של מיטב החזנים מהדור הקודם, סירב לקבל צדקה מכל אחד אלא אך ורק מיחידים שהוא בחר לקחת מהם ומהם בלבד.
יהי זכרו ברוך.
תוקן על ידי - yrmi - 11/07/2004 8:22:54
yrmi
10:29 11/7/2004 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
יש למישהו תמונה?
דובלה
20:6 11/7/2004 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
ירמי היית בלוויה ?
אגב. בסאטמר יואל יש תמונה תלויה על הכניסות של הבית
כנסת
קעכער
22:13 11/7/2004 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
אני לא איש לוויות, מה גם שבלוויות מסוג זה במקום לבכות צוחקים.
מי שיכול ללמוד כמה פרקי משניות או תהילים לעילוי נשמתו יבורך,
שמו דוב ב"ר אלתר יצחק אייזיק.
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1016916
8:21 11/7/2004 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
בהלווייתו של ר' בערל ינקוביץ ז"ל איש ססגוני שהסתובב שנים רבות בשכונת מאה שערים, שנפטר אתמול ביום שבת קודש, באו רבים ללוותו בדרכו האחרונה, לאחר פירסום הודעה על מת מצווה שהכל קרוביו, וכי לא השאיר אחריו שם וזכר.
להלווייה באו מוקירי זכרו, באו שכניו לספסל בית המדרש שטיבלאך מאה שערים ובאו גם שכנים, הספידו אותו בין השאר גם מגיד ירושלמי ידוע שחשב בטעות כי מדובר בבערל אחר המסתובב בבית הכנסת זכרון משה, המספיד הפליג בשבחו של ה"מת" והציג אותו בצבעים שלא בדיוק התאימו לנפטר הנוכחי, הציבור שעמד בהקשבה מרובה עלו חיש מהר על הטעות של בעל המספיד ובקושי החזיקו את בטנם מרוב צחוק, בעל המספיד ששמע את הקולות הבוקעים חשב שהוא הצליח לעורר את הציבור בדבריו החוצבים ובעיניו נדמו הקולות לקול בכי, אך היות שמדובר בערירי לא הצליח להבין מי ומי בבוכים, ובאמצע דבריו פקח לרגע את עיניו העצומות, לתהות על קנקנם של שומעי לקחי שלהם רגשות עזים כלפי הנפטר, למרבה הפליאה גילה שלא קול בכי הוא שומע אלא קול צחוק, בפנים חמורות סבר כשהוא סר וזועף פנה בעל המספיד לעומד לימינו ושאלו לפשר הדבר, ולצחוק מה זו עושה, וכי כך עושים בלווית המת, במקום להקשיב ולכבד את זכר המת אנשים צוחקים במלוא פה?
או אז גילה לו הלה מתוך פרצי צחוק מאופקים כי טעות בידו, וכי מדובר בנפטר אחר עם שם פרטי זהה, כמובן שהמספיד סיים את דבריו מייד ועזב את הדוכן במבוכה רבה.
ר' בערל ינקביץ הלך בלא בנים, היא אוד מוצל מאש, ניצול שואה שסבל מטראומת השואה ודעתו השתבשה עליו קמעה, היה ידוע כחובב חזנות מושבע והיה לו אוסף תקליטים נדיר של מיטב החזנים מהדור הקודם, סירב לקבל צדקה מכל אחד אלא אך ורק מיחידים שהוא בחר לקחת מהם ומהם בלבד, רק ההספד שקיבל היה משהוא שונה – לא נורא.
יהי זכרו ברוך.
http://www.hydepark.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1016909
לונגען
8:44 11/7/2004 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
בערל קראצמאכער כפי שכונה בפיהם של תושבי האיזור, היה רב לפני השואה, כך היה מספר.
מבקש_חכמה
10:30 11/7/2004 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
יש למישהו תמונה? (astrolog?)
דובלה
12:0 11/7/2004 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
בעזי"ת
ברוך דיין אמת.
ברוך דיין אמת.
אוי אוי.
זכה לשרוד את הגהינם.
בכמה יסורים נתמרקה הנשמה הזו, עד שזכתה ועלתה לעולם האמת מקרתא דשופריא.
זכותם יגן עלינו אמן.
מקבל על עצמי בל"נ ללמוד לעילוי נשמתו את משניות מסכת שקלים.
יברכך ה' וישמרך.
יאר ה' פניו אליך ויחנך.
ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום.
000_אלישיר
14:34 11/7/2004 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
יבורך אלישיר
מי מצטרף?
אגב, מסופר על אחד מרבני דורנו שנקלע ללויה, וביקשוהו להספיד, התחיל מדבר בשבח הנפטר, שהיה איש צדיק ומתמיד, לא פסק פומיה מגירסא, וכו' וכו', עוד הוא מדבר וא' מן הקהל מושך בשולי מכנסיו, הפסיק לרגע וההוא לוחש לו זו אשה לא גבר, מיד המשיך המספיד ונשא קולו בנהי, וכל מה שזכה הוא בזכותה, שעמדה לימינו, ונשאה בעול הבית, וחינוך הילדים, וכו' וכו'
לומדמכלאדם
14:41 11/7/2004 - נשלח ב
--------------------------------------------------------------------------------
מסופר על הרב שלום אייזן מו"צ בהעדה החרדית הנקרה בפי כל המספיד
 |
|
|