בית פורומים חדשות אנש אין בילדער

רבינו תם'ס תפילין

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-2/1/2005 01:09 לינק ישיר 
רבינו תם'ס תפילין


ווער האט געמאכט די מנהג?

יעדער לייגט עס?

ווי לאנג נאך די חתונה האט איר אנגעהויבן לייגן ר"ת?

ממוז עס לייגען?



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/1/2005 02:52 לינק ישיר 

הידור נוסף

ואכן אחת מהוראות הרבי שליט"א לקראת ראש השנה היא, קבלת הידור נוסף בקיום המצוות, בלי-נדר. הוראה המיוסדת על הנהגת אדמו"ר הרש"ב (רבי שלום דובער) שניאורסון שהתפרסמה ע"י בנו אדמו"ר הריי"צ (רבי יוסף יצחק) האדמו"ר הקודם, שסיפר כי אביו, נהג לקבל על עצמו הידור נוסף לפני כל ראש השנה.

במשך שנים, נחשבה הנהגה זו כשייכת רק לרבותינו נשיאינו ואינה נדרשת מאנשים כערכינו, אך מאוחר יותר פרסם זאת הרבי שליט"א ואמר כי "מן הראוי שכל אחד ואחת יקבל על עצמו - בלי נדר - הידור נוסף, ותבוא עליהם ברכה".

מובן שעניין ה"הידורים" הינו עניין יחסי במהותו, שהרי מה שנחשב להידור עבור פלוני הנמצא רק בתחילת עבודת ה', הינו עניין בסיסי ופשוט עבור השני, הנמצא בשלב מתקדם יותר בעבודת ה'. ולדוגמה הנחת תפילין דרבינו תם, בנוסף להנחת תפילין הרגילה (רש"י). יש המתייחסים לכך כהידור מצווה! כאשר עפ"י הוראת הרבי שליט"א , הנה בדורנו נעשה עניין זה של תפילין דרבינו תם לעניין בסיסי והכרחי עבור כל אחד. כך גם הטבילה היומית לגברים בבוקר במקווה, אשר אם בדורות קודמים הייתה בגדר של הידור, הרי שבדורנו הינה עניין בסיסי והכרחי בעבודת ה'



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/1/2005 05:48 לינק ישיר 

מ'מוז שטארבען (רח"ל) און צאלען מסים, חוץ מזה לא צריכים שום דבר



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/1/2005 18:03 לינק ישיר 

מען מוז נישט באצאלען מסים אויך נישט.

על כרחך אתה חי ועל כרחך אתה מת, און דאס איז עס.

תפילין דר"ת מוז מען בכלל נישט לייגען, רוב חסידים לייגען ר"ת תפילין, ווייל ארגינעל פלעגען חסידים מחמיר זיין אויף יעדע זאך וואס שטייט אין שו"ע און אין די מקובלים, און היות ר"ת תפילין שטייט אין שו"ע אז א ירא שמים זאל זיי לייגען, פירען זיך חסידים צו לייגען.

אבער טאמער די פילסט אז דיר פעלט עס נישט אויס, וועט מען אין הימעל נישט האבען קיין טענות, אבער פארשטייט זיך אז די זכות וועט איר פארלירען.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-2/1/2005 18:09 לינק ישיר 

אז דו וועט טראגן דעם אחריות צו לייגן "רבינו תם'ס" וועסטו עכ"פ תפילין דרש"י זיכער אנטוען!
איך רעד פון עקספיריענס!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-3/1/2005 01:09 לינק ישיר 

ס'איז כדאי צו לייגן ס'איז גאר א גרויסער ענין ובפרט בעיקבותא דמשיחא, אלע מוחין קומען דורך רבינו תם, אונז טוען אפילו מ'פארשטייט נישט



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/1/2005 01:17 לינק ישיר 

מאיר.

בשומרי אמונים לא מניחים ר"ת בשנה ראשונה.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/1/2005 02:05 לינק ישיר 

התאחדות
וועלכע מוחין גענוי רעדסט די? וואס הייסט אלע מוחין? די בלעבעסט סתם נאך פין איינעם.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-3/1/2005 03:46 לינק ישיר 

גם בגלציה היו מקומות שלא הניחו תפילין דרבינו עד שנה אחרי החתונה.

ויש חוגים חסידיים שכבר בגיל בר מצוה מניחים תפילין דרבינו תם.

איש על מחנהו ואיש על דגלו.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/1/2005 02:45 לינק ישיר 

משה בער

אויב רעדסטו פון דיין עקספיריענס, דאן געב נישט קיין עצות פאר יענעם. א גרויס חלק כלל ישראל לייגט נישט קיין רבינו תם'ס, און לייגט נאך רש"י'ס תפילין.

עס איז א שפלות, אזוי נידעריג צו בארעדן די אידעלעך וואס ליבן גאט'ס באפעלן.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/1/2005 23:07 לינק ישיר 

ידידי הדגול באראפארקער.

סליחה אני לא אשם בזה שלא למדת יותר מגמרא ושו"ע.

אצלינו יש גם תורה הח"ן ובה מבואר שעיקר המוחין שנמשכין על ידי התפילין הוא בעיקר על ידי תפילין דרבינו תם.

הפוך בה והפוך בה



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > חדשות אנש אין בילדער > רבינו תם'ס תפילין
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext