בית פורומים חדשות אנש אין בילדער

ערלוי רב: א באנדעל פאר די אראבערס

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-23/1/2005 22:29 לינק ישיר 
ערלוי רב: א באנדעל פאר די אראבערס



האדמו"ר מערלוי: איני מוכן לתת גרגר מא"י לערבים
10:45, 23 ינואר 2005 / י"ג בשבט תשס"ה


"איני מוכן לתת גרגיר אחד מאדמת ארץ ישראל לערבים", כך נימק האדמו"ר מערלוי את סירובו לתמוך בהצעת חוק להביא את תכנית ההתנתקות למשאל עם. הוא אמר את הדברים בפגישה עם שר החוץ סילבן שלום.



"איני מוכן לתת גרגיר אחד מאדמת ארץ ישראל לערבים" נימק האדמו"ר מערלוי את סירובו לתמוך בהצעת חוק להביא את תכנית ההתנתקות למשאל עם. הוא אמר את הדברים בפגישה עם שר החוץ סילבן שלום.

במפגש מיוחד שהתקיים בשבוע שעבר בין האדמו"ר מערלוי לבין שר החוץ, סילבן שלום, סירב האדמו"ר לתמוך בגלוי בהצעת החוק להביא את תכנית ההתנתקות למשאל עם. "אם התוצאה הסופית תקבע כי יש לפנות את היישובים, לא אסכים בשום אופן לתת יד לכך", נימק האדמו"ר את סירובו למהלך זה, "אינני מוכן לתת גרגיר אחד מאדמת ארץ ישראל לערבים".

לפי הדיווח בשבועון "משפחה", השר שלום טען בשיחה כי רק משאל עם יוכל למנוע שפיכות דמים בין יהודים, וגם אם לבסוף יאושר הפינוי במשאל עם, הדבר יקל על המתנחלים לעשות זאת מכיוון שזהו רצון העם.

האדמו"ר מערלוי אמר לו בתגובה: "עלינו להיות עקביים בעקרונות שלנו". עוד הוסיף כי על השגרירים של ישראל לדבר בעולם על הזכות שיש לנו על הארץ הזאת מכוח ההבטחה האלוקית כפי שכתובה בתורה.

כתבתנו רותי אברהם מציינת כי בביה"ד של העדה החרדית נדונה תביעתו של הרב יוסף לויפר, שליחו של האדמו"ר מסדיגורא, לפיה ח"כ הרב ליצמן והרב אייכלר שהצביעו בעד הממשלה עשו זאת בניגוד לדעת רוב חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. כמו כן, כי ח"כ הרב פרוש נמנע ולא הצביע "למרות הוראתם של רוב חברי מועצת גדולי התורה".

בית הדין קיבל את התביעה לאחר שקיבל אישור לכך מהרב אלישיב.

לידי כתבתנו הגיעו כתב התביעה והנספח המצורף לו, שאליהם צורפו מכתביהם של 5 חברי מועצת גדולי התורה (האדמורי"ם מסדיגורא, ערלוי, אלכסנדר ובוסטון והגה"צ הגר"ב זילבר שליט"א) שהם רוב, חמישה מתוך תשעה. במכתבים מובעת דעתם "נגד הממשלה ונגד תכנית ההתנתקות". (ר)


http://www.a7.org/news.php?id=101234




דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-24/1/2005 01:39 לינק ישיר 


מי זוכר (בזמנו פתחתי כאן אשכול בנושא הזה) כשבעיתון "דער איד" "הממשיך את המלחמה בציונים" כתבו עליו תוארים מופלגים, שאפילו חשובי רבני אנ"ש אינם זוכים בו?

(אגב, כדי להקל עליכם, אגלה לכם שמסקנת התשובה , היתה אז ש:מדובר בשמחת מקורב לצד הנכון בסאטמאר, מבחינתם, ובעל אמצעים כספיים.)



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/1/2005 02:25 לינק ישיר 

סעמי

המתחיל במצוה,

ביטע זוך אפיר דעם אשכול, און לייג עס דא ארויף

איצט וועט דאס זיין תורה לשמה...........



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-24/1/2005 04:20 לינק ישיר 

פארגעס נישט יענער מחותן האט קשר מיט איינער פון די נקיי הדעת בירושלים הרב אפרים שטערן



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > חדשות אנש אין בילדער > ערלוי רב: א באנדעל פאר די אראבערס
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext