וועט די עדה החרדית פירן חברי כנסת ד"ת?
ח"כים ביהדות התורה מואשמים שהצביעו בניגוד לעמדת גדולי התורה
מאת נדב שרגאי
הרב שלום יוסף אלישיב התיר לבית דין צדק של העדה החרדית לדון בתביעה שהגיש שליח מטעם האדמו"ר מסדיגורא נגד אחדים מחברי הכנסת של יהדות התורה, על שהצטרפו לממשלת אריאל שרון והצביעו בעדה, בניגוד לכאורה לעמדת רוב חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. התביעה, שאותה הגיש יוסף לויפר, מכוונת נגד החכי"ם יעקב ליצמן וישראל אייכלר שהצביעו בעד הממשלה ונגד ח"כ מאיר פרוש, שנמנע. השלושה משתייכם לסיעת אגודת ישראל בתוך יהדות התורה. לתביעה צירף לויפר מכתבים של חמישה מבין תשעת מחברי מועצת גדולי התורה: האדמור מערלוי, מסדיגורא, מבוסטון, מאלכסנדר ושל הרב זילבר, הכותבים נגד הממשלה ונגד תוכנית ההתנתקות.
בנספח לעתירה מפרט לויפר התבטאויות שונות של חברי המועצה והוא טוען, כי שלושה שהתירו להבציע בעד הממשלה לכאורה, לא עשו זאת בכתב, וכי דעתם אינם ברורה בנושא. באשר לחבר הרביעי, האדמו"ר מוויזניץ, לויפר טוען כי מצבו הבריאותי כלל לא אפשר לו להביע דעה בסוגיה. אתמול דיווח אתר האינטרנט של ערוץ 7, כי האדמור מערלוי אמר בפגישה עם שר החוץ, סילבן שלום, כי "אינו מוכן לתת גרגר אחד מאדמת ארץ ישראל לערבים", ובדרך זו נימק את סירובו לתמוך בהצעת החוק להביא את ההתנתקות למשאל עם.
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=531218&contrassID=2&subContrassID=21&sbSubContrassID=0
 |
|
|