בית פורומים חדשות אנש אין בילדער

פארשפארט ישיבה באבוב בת ים.

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/5/2005 20:51 לינק ישיר 
פארשפארט ישיבה באבוב בת ים.

חסידי באבוב ברויזן אויף דעם שרעקליכן חילול ה' איום ונורא אז מ'האט נעכטן אפגעשלאסן די הייליגע באבוב'ע ישיבה אין בת ים רח"ל.

די הייליגע ישיבה וואס שטייט שוין קרוב צו פופציג יאר איז פארשפארט געווארן צוליב פאליטישע אינטערעסן.

די הייליגע ישיבה וואס דער הייליגער רבי מהר"ש האט אויפגעשטעלט אלץ א זכרון פאר זיין הייליגן טאטן זי"ע האט מען יעצט פארמאכט.

עס גלייבט זיך נישט וואס עס טוט זיך אפ פאר די רייץ פון כבוד און שררה.

שומו שמים



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/5/2005 21:44 לינק ישיר 

מען קען מיינען אז די בחורים וועלן גיין אויף די גאס, וואס איז א חילוק ווי די ישיבה איז, וועלן זיי יעצט לערנען אין בארא פארק,

מאך נישט פון יעדער קליינקייט א שומו שמים.

תוקן על ידי - עפשטיין - 06/05/2005 21:49:18



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/5/2005 21:45 לינק ישיר 

איך האב נישט געגלייבט אז ר' מרדכי דוד האט שליטה און בת ים



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/5/2005 23:47 לינק ישיר 

פשטידא

זה לא פעם ראשונה שהישיבה בבת ים נסגרת, בשנת תשמ"ד נסגרה הישיבה בגלל אי יכולת ר' יי"מ לקבל שליטה על הישיבה, חוץ מזה כבר זה לא דבר חדש באבוב, אנשי ר' בן ציון כבר סגרו ביום המר והנמהר תענית אסתר תשס"ה את הישיבה ע"י POLICE

לדאבוני לא ראה רבינו מהר"ש מקום ברכה בקרית באבוב מעולם,
רק כמה מראה מקומות

הרב הראשון של הקריה היה הרה"צ ר' אברהם ענגלערד זצ"ל (דאברא רוב) בהיותו הרב, ובאבוב קראו לרבי רב היו כמה בחורים בישיבה שראו בזה פחיתות כבוד לאדמו"ר מהר"ש זצוק"ל והיה שם בעיות עד לב השמים, שאל את ר' אברהם אהרן לעזער ור' שלום קעסלער תלמידי הישיבה דאז,

במשך עשר שנים לא היה רבינו מהר"ש זצוק"ל יכול להיכנס לאר"י משום שהיה מקבל צו להתיציב למשפט לאחר שאיזה ברנש בשם אביצדק שהיה הקבלן לבנות הקריה העליל עלילה עד שבשנת תש"ל או תשל"ג (איני זוכר כבר) סידרו הענין,
בכתבי זאת נזכרת שאי שם בתחילת שנות המ"ם ירק עליו בחור אמריקאי אחד שגר היום בלנדון ולקחו אותו לבית הסוהר ע"י מסירת הנ"ל.

עד לערך שנת תשל"ד אם איני טועה היה בין רב הקריה לראש הקהל דאז סיכסוכים תמידים, בזכרי זאת הריני לציין שכשם שהדברא רוב היה יהודי ת"ח מופלג, חסיד משיירי הדור הקודם, גם הרש הקהל היה יהודי חסיד ונחמד (א אמתער געשמעקא יוד) ביתו היה פתוח לרוחה לעשרות אם לא מאות אורחים, בחורי הישיבה היהו תמיד אצלו אם זה במצוש"ק לכוס קפה או סעדות וכדומה, כ"ק רבינו מהר"ש היה מתאכסן אצלו תמיד ועוד כמב רבנים, אם זכרנו לא מטעה דומני שהאדמו"ר מתלדות אהרן זצ"ל היה שם,

הקריה אף פעם לא היתה הצלחה גדולה מדי והסיבות רבות אבל עיקרן היא שכמו ב48 היום האוירה שם אף פעם לא היתה מזמינה תמיד היה שנים שלש ששלטו בכיפה והשאר לא היו שוים התיחסות, לצערי לרב הקריה היום היו כמה אפשריות לשנות את המצב אבל הוא יותר התעסק במשחקי כבוד, אם כל מי שהצליח, שנים רבות היה הרב בנש"ק ר י"מ מספר שתים בקריה ובישיבה כי רק הוא לא האפיל על רב הקריה ומי שלמד או גר שם יודע איזה פנים היה למקום, נחזור לענין בתשמ"ג רב הקריה החליט לסגור את הישיבה הסיבה בגלל שהיו יותר מדי בחורים לא מעולים, אז שלחו מארה"ב קבוצה ופתחו ישיבה חדשה בראשות הר"ר בח"ג שליט"א שהצליחה מאד אבל בהיותו דיין הקריה וראש הישיבה זה האפיל יותר מדי על רב הקריה (שדרך אגב בן אדם נחמד שהיה יכול להצליח אם רק היה נשאר בחדרו לעשן את המקטרת במקום לדרוש כבוד) ואז הביאו את ר' י"ד שהיה זועה ירושלמית חדשה שלא התאימה לאוירה בכלל והישיבה ירדה ועלתה כמו יו יו למעלה למטה עד לסגירתה הנוחכית, אני משער בגלל יותר מדי אהדה ל45 סט. ואחרי החגים ר' בן ציון ישלח מכאן עוד שלושים בחורים והגלגל יסתובב מחדש,

תוקן על ידי - גל_עיני - 06/05/2005 23:48:36

תוקן על ידי - גל_עיני - 06/05/2005 23:50:34



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/5/2005 23:55 לינק ישיר 

גל

האם אתה גם זוכר את העפלעך שהרבי קיבל מהירושלימער בישיבת חיי עולם אצל הטיש?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/5/2005 00:16 לינק ישיר 

לבטיג לא היית שם אבל שמעתי בגלל שאחרי זה רבניו מהר"ש זצוק"ל לא שבת מעולם בירושלים, האם זה נכון שהוא התחיל לשיר אז בני אל תלך בדרך אתם ???

תוקן על ידי - גל_עיני - 07/05/2005 0:29:08



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-8/5/2005 23:30 לינק ישיר 

וואס האט די ישיבה אין בת ים צוטאן מיט די ישיבה אין בארא פארק?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2005 02:52 לינק ישיר 

איחוד האסט געלייענט די ערשטע פויסט



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/5/2005 02:59 לינק ישיר 

גלעיני

מאך זיך נישט נאריש, יעדער בחור וועט האבען א ישיבה, נישט קיין חילוק ווי עס איז.

ר בן ציון שטעלט זיי צו א ישיבה און נו יארק, און קומענדיגע זמן וועט מען אויפמאכען די ישיבה אין בת ים ביתר שאת ויתר עוז.

מאך נישט פון א מייז א בער.



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > חדשות אנש אין בילדער > פארשפארט ישיבה באבוב בת ים.
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext