בית פורומים הצלה ומדא ישראל

קצת שאלות....

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-4/7/2004 22:01 לינק ישיר 
קצת שאלות....

איזה מהמשפטים הבאים לא נכון לאחר הכשת נחש צפע.?

א. אין לקבע גפה פגועה מחשש להחמרת נזק מקומי
ב. לאחר הכשה יש לתת נסיוב כאשר מופיעים סימנים סיסטמים
ג. במקרה של פינוי ממשוך יש לבצע חיתוך ומציצה במקום העקיצה
ד. יש לתת אנטיביוטיקה לאחר עקיצת נחש.




2. איזה מבין הסימנים הבאים של עליה בלחץ תוך גולגולתי יופיע ראשון לאחר חבלת ראש?!
א. ברדיקרדיה
ב. כמויות גדולות של שתן מהול
ג. אי שקט ובלבול
ד. מרווח גדול בין סיסטולה לדיאסטולה



3. הומלס הובא למיון בליל חורף קר, סימני היפוטרמיה העלולים להופיע (ראשונים)אצלו הם:
א. ברדיקרדיה
ב. ערפול הכרה
ג. התנהגות אגרסיבית
ד. נשימות מהירות


4.כל הבאים מהווים אינדיקציה להכנסת טרוקר פרט ל:
א. התפשטות לא תקינה של בית החזה
ב. פגיעת חזה חודרת
ג. חשד לפניאומוטורקס או אהמוטורקס
ד. חסימת דרכי אויר עליונות

כל הבאים מהווים אינדיקציה לאינטובציה בטראומה פרט ל:
א. שאיפת עשן
ב. גודש ורידי צוואר
ג. שבר דו צדדי בלסת
ד. חוסר הכרה



חבר'ה , כל זה שאלות שעוד יחסית מתאימות לרמת חובש, נסו וענו...

תשובות יהיו בקרוב...



ותודה למבחן בטראומה (ולמד"א שהקלו עליי את הקורס עד מאוד...) מחר שהביאני עד הלום



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2004 22:04 לינק ישיר 

תודה על השאלות....................


קדימה חבר'ה זרקו תשובות........



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2004 22:12 לינק ישיר 

הצלה , זה כולל גם אותך..

אף אחד לא מקבל פטור..



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-4/7/2004 23:08 לינק ישיר 

אז תגיד שאתה לא יודע... זה משהו אחר...

אין לי כוח למבחן של מחר החומר כל כך ברור ונראה לי שהם הולכים לתקוע לנושאלות חבל על הזמן...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/7/2004 19:31 לינק ישיר 

לגבי השאלה הראשונה התשובה:
תשובות ד+ב הם נכונות מכיוון שזהו אגב הטיפול בדרג בית החולים....אנטיביוטיקה הינו טיפול פרופילקטי (מניעתי) ונסיוב יוחדר בכל הרעלה כללית בהנחה וידוע סוג הנחש ורק אם זה ידוע, למרות שנסיוב אנטי טוקסי הינו מאוד אוניברסלי בארץ ומשמש ברוב המיקרים להכשות נחש.

לגבי השאלה השנייה:
הסימנים יופיע בהתאם למקום הדימום (באיזה אונה?) בהתאם לשכבה...(דימום סאב דוראלי או דימום אפידורלי) ולקצב הדימום כך שסביר להניח שיופיע אצלו ברדיקרדיה כתוצאה מהניאציה של המוח וגירוי וואגאלי מוגבר שיגרום להאטת דופק אבללללללללל גם יכול להופיע אי שקט ובלבול שזה בייחס ישר לכמות הדימום ואת זה נראה בתחלה ויש לציין שזה יפיע ראשון אצל ילדים שקצב הדימום אצלהם הוא מאוד מהיר אך הקומפנצסיה אצלהם טובה כך שהסימן היחיד הינו ברדיקרדיה.

לגבי השאלה השלישית:
תשובות א + ב נכונות ואין תשובה החלטית.

לגבי שאלה רביעית:
טרוקר יוכנס אך ורק בטנשיין פניאוהמוטרקס - י'ענו חזה אוויר "דם" וגם אז תלוי בנסיבות ובמרחק הפינוי ובכמה יש לפראמדיק....בין הרגליים.

לגבי שאלה חמישית:
לצערי כל התשובות נכונות מכיוון שאינטובציה ניתנת גם כטיפול מונע כמו באיום על נתיב אוויר מוחלט...שאיפת עשן ושבר בלסת.

תגיד..מי כתב את השאלות המעפ.. האלו.
בכל אופן ידידי השקדן שיהי בהצלחה והעיקר הבריאות.

שלך,
אייל בן עטר
א.הדרכה -מדא ירושלים



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/7/2004 22:30 לינק ישיר 

אייל, חבל שאתה מזלזל , אומנם לא כולם חכמים ומוכשרים כמוך....אבל יש עוד כמה שבאים וקוראים בשביל ללמוד...

מי כתב את השאלות המעפנות?!
בין השאר גם ד"א אפלבאום הי"ד.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/7/2004 22:32 לינק ישיר 

ואגב, משיחה עם רופאים שהתמחו לרפואה דחופה לרובן המוחלט של השאלות שהצגתי ושעמדתי להציג כן יש תשובות חד משמעיות...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-5/7/2004 23:25 לינק ישיר 

סליחה ...לא היה בכוונתי לפגוע או לזלזל, להיפך ידידי.
בכל אופן, השאלות בכל אופן אינם מנוסחות לתשובות חד משמעיות.

אבל קיבלתי את הערתך להבא.
ערב טוב



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/7/2004 02:20 לינק ישיר 

התשובות הנכונות לדעתי כמובן !

שאלה מס 1 התשובה היא א
המשפט הלא נכון בהכשת נחש הוא
" אין לקבע גפה פגועה מחשש להחמרת נזק מקומי "
שזה בדיוק ההיפך ממה שצריך לעשות
----
שאלה מס 2 התשובה הנכונה היא ג
ההסבר לכך הוא שעליה בלחץ התוך גולגולתי אמנם גורם לברדיקרדיה אך בשלב יותר מאוחר השלב הראשוני הוא בילבול עקב כך שבמצב של עלייה בלחץ התוך- גולגולתי, נפגע קודם כל הנוזל המצוי בלחץ הכי נמוך, שזה למעשה ה- CSF.
הוא יברח לתוך המערכת הורידית ואל חוט השדרה.
לאחר מכן הדם הורידי ייצא אל קופסת הגולגולת.
בגלל חסימת הורידים הדם העורקי שאמור להיכנס עומד. בשלב מסוים אותו דם עורקי הופך לורידי, כתוצאה מדיפוזית גזים שמתבצעת,כיוון שהדם עומד ולא מתחמצן, ולבסוף נגרם מצב של היפוקסיה מוחית משום שלא מגיע דם מחומצן אל המוח, תהליך מתרחש במהירות , ואדם היפוקסי כמו שידוע לנו הוא מאד מבולבל , ניתן לראות זאת בהתקפי אסטמא קשים, בצקות, וכ'ו
---
שאלה מס 3 התשובה הנכונה היא ב
הפגיעה הראשונית בהיפוטרמיה היא במערכת העצבים המרכזית
אפאטיות,ישנוניות, אגב מצבים אילו יכולים להזכיר לנו לעיתים מצב של cva
---
שאלה מס 4 התשובה הנכונה היא ד
אם יש חסימה בדרכי אוויר עליונות מה יועיל לנו הטרוקר ?

אגב הנוהל של מד"א נכון להיום אומר שאם יש חשד לפגיעת חזה אך ללא פצע כניסה ויציאה יש לעשות לפני ההחלטה על ביצוע טרוקר 2 נידלים .
---
שאלה מס 5 התשובה הנכונה היא ב
גודש ורידי צוואר בלבד! אינה אינדיקציה מספקת לאינטובציה!
אני מדגיש גודש ורידי צוואר בלבד ולא עוד סיבה אחרת נילוות
למען ההעשרה הוספתי כמה אינדיקציות לאינטובציה

אינדיקציות/התוויות לאינטובציה:

אינטובציה מבצעים במקרה של דום לב/דום נשימה (אם זה דום נשימה כתוצאה מחנק, ניתן למצוא פתרון אחר ובכך לחסוך את האינטובציה).

במקרה של חולה נפגע חסר הכרה עם פגיעה בהחזר הבליעה
(GAG REFLEX).

סיוע נשימתי בירידה משמעותית בנפח ובקצב הנשימה- יכול להיגרם כתוצאה מפגיעה ב- מ.ע.מ, במנגנון הנשימה וכו'.

חסימה קיימת או מאיימת של דרכי הנשימה (גוף זר, טראומה, בצקת)- במצבים שהגוף הזר אינו יוצא לאחר מספר ניסיונות הוצאה.

אינטובציה מניעתית- PREVENTIVE PROCEDURE, כגון כוויות בדרכי הנשימה, היפותרמיה, אפיגלוטיטיס, אנפילקסיס וכד'.

הנשמת יתר/HYPERVENTILATION. ,נדיר...

חולים היפוקסמים (ובהכרח היפוקסים) עם פגיעה באיברי מטרה.

שאלות ? ? ?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-6/7/2004 18:00 לינק ישיר 

כל הכבוד וויטי, צדקת בכל תשובותיך...

ותודה גם לך על ההעשרה, אפשר לדעתך מה תפקידך במד"א??!!


רוצים עוד שאלות?!


ואגב אייל, אני בת, אני פתחתי את עזרת הנשים של הפורום לפני המון המון זמן...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-6/7/2004 20:34 לינק ישיר 



תמיד ידענו שוויטי הזה משהו.... כל הכבוד אחי!

נעמה תביאי עוד זה נחמד, חשוב ומרתק.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/7/2004 20:40 לינק ישיר 

אייל, אתה מסכים עם התשובות של Witty? אם לא, אתה יכול להסביר בבקשה למה לא?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-7/7/2004 20:42 לינק ישיר 

אייל, אתה מסכים עם התשובות של Witty? אם לא, אתה יכול להסביר בבקשה למה לא?



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-23/8/2007 10:58 לינק ישיר 

הי לכם!
אני מחפשת מבחנים בטראומה! או אולי סגנון שאלות! אם יש למישהו או למישהי אני אשמח



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > קצת שאלות....
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext