בית פורומים הצלה ומדא ישראל

מחקר מעניין על הכולסטרול

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/7/2004 08:48 לינק ישיר 
מחקר מעניין על הכולסטרול

לכולם השלום והברכה.

לפני כמה ימים קראתי על איזה מחקר מעניין באתר רפואי "צהוב",שאין לי מושג האם מן הנאמר שם אפשר להאמין או רק לצחוק, בכל אופן רציתי לשתף אתכם בו.
המאמר מדבר על כך שרמת הכולסטרול משתנה לפי עונות השנה.
המחקר החדש מגלה כי בחורף ובסתיו רמת הכולסטרול עולה ומגיעה לשיא, ואילו באביב ובקיץ רמתו דווקא יורדת. החוקרים כותבים שם כי מזג האוויר החם והפעילות הגופנית גורמים לעלייה בנפח הדם ולדילולו.
רופא אחד ששאלתי משערי צדק בנידון אמרי לי שאם יש לכם כולסטרול גבוה מדי? ייתכן שבדיקה חוזרת של רמות הכולסטרול שלכם בימים מעט יותר חמימים,יתגלה לכם שהמצב לא עד כדי כך גרוע. בכל אופן בדקתי את הנושא בכתבי עת באינטרנט באתר ששמו Archive of Internal Medicineלראות האם יש להם משהו שמזכיר את הנושא, ובכן מה שנאמר שם היה בערך כך (זה נכתב באנגלית, אז בתקווה שהבנתי נכון).
מחקר דומה שערכו חוקרים בארה"ב, השתתפו 500 אנשים בריאים בערך, שנבדקו פעם בשלושה חודשים, ודיווחו על מאפייני התזונה שלהם, הפעילות הגופנית שהם עושים, החשיפה שלהם לאור (שאגב משפיעה על שיחרור הורמנים חשובים בדם, אפילו כאלה שגורמים לשמחה...תתפלאו) והתנהגותם באופן כללי. לכל אחד מהנבדקים גם מדדו את רמת הכולסטרול בדם. החוקרים הקפידו לוודא שכל הנבדקים שמרו על הרגלי התזונה שלהם ועל אותה רמת פעילות גופנית.
ואזמצאו כי רמת הכולסטרול הכוללת הממוצעת של גברים עמדה על 222 מיליגרם ואילו של נשים על 213. אולם לאחר שלושה חודשים נוספים של מחקר, עם התחממות האקלים, גילו החוקרים שהכולסטרול של הגברים ירד בממוצע ב-3.9 מיליגרם, ואילו הכולסטרול הנשי אף הראה ירידה מרשימה יותר של 5.4 מ"ג. בסך הכל נרשם שינוי עונתי משמעותי בכולסטרול אצל בערך, 22 אחוז מהנבדקים. אלו שסבלו מרמות גבוהות של כולסטרול, הם גם אלו שהשינוי אצלם היה מהגבוהים ביותר. רמת הכולסטרול של קרוב לרבע מהנבדקים, שהיה בקיץ בגבול הנורמה, הגיע בחורף לרמות שיא של 240, שנחשבות לגבוהות מאוד, דורשות שינוי בהרגלי התזונה והפעילות הגופנית, ויכולות לגרום למחלות לב.
אותו רופא משערי צדק הסביר לי כי מזג האוויר החמים והנעים יותר באביב ובקיץ, שמלווה בדרך כלל גם בפחות הסתגרות בבית ויותר פעילות גופנית בחוץ, תורמים לדילול הדם. לדבריהם, ייתכן ומטופלים לא מעטים אובחנו בטעות כסובלים מכולסטרול גבוה, משום שבדיקות הדם שלהם נלקחו בעונת החורף, כאשר הכולסטרול בשיאו.
הוא הוסיף שלהערכתו נדרש עוד זמן בכדי להבין את המנגנון המדויק שבאמצעותו משפיעה הפעילות הגופנית ומערכת ויסות הטמפרטורה בגוף על רמות הכולסטרול בדם, במטרה למנוע מחלות לב.
טוב בכל אופן נסיתי למצוא גם מוסר השכל וראה לי שאולי מצאתי "אחד" מהם.... אם כבר לא עושים פעילות גופנית או מעשנים או אוכלים כבד או כולם ביחד אז כדאי בקיץ שאז רמת הכולסטרול בדם אינו בשיאו.
מה אני יגיד לכם...העיקר הבריאות ושיהיה יום טוב טוב.

אייל בן עטר
א.הדרכה - אזור ירושלים



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > מחקר מעניין על הכולסטרול
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext