בית פורומים הצלה ומדא ישראל

עוד שאלות חדשות...

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-8/7/2004 18:35 לינק ישיר 
עוד שאלות חדשות...

השאלה מופנה למתנדבי הנט"ן ומעלה-

1. מהי תרופת הבחירה ל- VT?

א. AMIODORONE
DERALIN
LIDOCAINE
ATROPUNE

2. בקרב ילדים נפגעי טראומה סימים ראשונים לאיבוד דם והיפוולמיה יהיו:

א. עלייה בדופק ועליה ראשונית בלחץ הדם
ב. עליה בדופק וירידה בלחץ הדם
ג. נשימה מהירה וירידה בדופק
ד. אי שקט וירידה בלחץ הדם

3. באיזה פגיעה יש לטפל קודם בקרב פצועי טראומה?
א. המוטורקס משמאל
ב. חזה אויר בלחץ מימין
ג. קרע בטחול שמדמם
ד. המטומה סובדוראלית

האיבר הבטני המוצק הנפגע ביותר בקרב ילדים הוא:
א. כבד
ב. ללב
ג. כיס מרה
ד. טחול

בקרוב שאלות נוספות ענו בהמוניכם,

אם יש כאן חבר'ה שרוצים שאלות ברמות גבוהות יותר שמתאימות לבית חולים יותר או שאלות בתרופות.... שיגידו!





דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/7/2004 01:31 לינק ישיר 

התשובות להלן

לגבי שאלה מס 1

יש את הפרוטוקולים של ה acls ויש את של מד"א
לפי הפרוטוקול של מד"א האחרון המעודכן

חולה יציב:
תרופת הבחירה הראשונה היא פרוקאין אמיד 30 מ"ג לדקה

תרופת הבחירה השניה אמיודורון 150 מ"ג ב10 דקות

חולה שאינו יציב

שוק מסונכרן החל מ 100j ומעלה

ניתן להרחיב הרבה על הפרעת קצב זו והטיפול בה



שאלה מס 2

התשובה הנכונה היא א
אצל ילדים הרזרבות הפיזיולוגיות הם גדולות,
המנגנוני פיצוי טובים,
לכן ילדים שורדים פגיעות בד"כ יותר ממבוגרים,
לאחר איבוד 25 % מכמות הדם הילד יפתח סימנים מוקדמים , הסימן העיקרי הוא טכיכרדיה, ולעיתים ירידה במצב הכרה.

ורק לאחר איבוד 45% מכמות הדם הילד יפתח סימנים מאוחרים שהם ירידת ל"ד ומיעוט שתן .

שאלה מס 3

התשובה הנכונה היא ב

חזה אוויר בלחץ הוא חוסם את דרכי אוויר התחתונות ולוחץ הריאה הפגועה והלא פגועה וכן את 2 וורידי הוונקבות כך שאין החזר וורידי ללב = ירידה בל"ד , מוות ,

עם המוטורקס ללא לחץ אפשר למשוך עוד,גם עם ריאה אחת בלבד.

לגבי הקרע בטחול הטיפול הכי טוב זה פינוי מהיר ומיידי ואם צריך לטפל בשילוב עם טנשן אז עושים זאת תוך כדי נסיעה ואם צריך לעצור בצד אז במינימום זמן!

לגבי דימום סאבדורלי ? רק הסיטי יגיד לנו אם זה דימום כזה או אחר ולשם כך גם צריך לנסוע לבית החולים.

שאלה מס 4
אין לי תשובה ברורה
יתכן וזה יהיה הכבד ויתכן הטחול

שאלות ?



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/7/2004 04:55 לינק ישיר 

הטחול זה אכן האיבר הפגיע בילדים...

בנוגע לתרופות, לדעתי דווקא זה הלידוקאין אם אני לא טועהשהוא שימושו היחיד בהפרעות קצב הן להפרעות חדריות. אבל אני אבדוק את זה שוב בשעה שפויה יותר מעכשיו.

וויטי, מה התפקיד שלך במד"א??

כל הכבוד על התשובות...



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/7/2004 13:35 לינק ישיר 

הלידוקאין היה תרופה מס 1
עד שנכנס למד"א האמיודורון (פרוקור,שםגנרי)
עד היום הוותיקים מעדיפים להשתמש בלידו למרות הפרוטוקולים

יאללה זזתי למשמרת ערב לילה
שבת שלום לכם



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > עוד שאלות חדשות...
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext