בית פורומים הצלה ומדא ישראל

כונני רמת שלמה בלידת עכוז מוצלחת בבית

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-8/7/2004 19:49 לינק ישיר 
כונני רמת שלמה בלידת עכוז מוצלחת בבית

לידה שנחשבת קשה מאד .

הכוננים ביצעו את הלידה בהצלחה !!


מזל טוב!!





דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/7/2004 16:29 לינק ישיר 

הודעות פוגעניות ואישיות נמחקו וצונזרו.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/7/2004 18:35 לינק ישיר 

חברים !


בואו לא נכנס לויכוחים אישיים כאלו או אחרים, הפורום מנוהל תקופה ארוכה על מי מנוחות ובנעימות וניתן גם להתווכח בצורה מתורבתת ונקיה.


תודה!..........





דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/7/2004 02:30 לינק ישיר 

תשובתו של וויטי (הועתק לכאן עקב כפל אשכולות)

מה קרה פגעתי בך בכך שאני מסביר נוהלים שאתה , אני , וכל כונן אחר מחוייבים להם ?

בשביל זה אתה גם צריך לפתוח אשכול חדש ?

אם אני מסביר חומר לימודי שלדעתי כך צריך לעבוד איתו בשטח , הן ברמה של חובש והן ברמה של פראמדיק אז אתה נפגע ? דווקא ההיפך דאגתי להוסיף התנצלות לאלה שמרגישים פגיעה או זילזול כלשהוא מכך ...

ואני לא פראמדיק (עדיין) ככה שלשנינו יש את אותם סמכויות בשטח , אבל מכאן ועד לתקיפה והבוטות שלך זה ממש לא יפה .



לילה טוב



דדווח על תוכן פוגעני

סמל אישי
מחובר
נשלח ב-11/7/2004 01:18 לינק ישיר 

יפה, נרא שזה בגלל שהוא ענה לשאלות??!!

ממש לא ... אני חושבת שבאמת פשוט לא מגיע לא עליהום כזה... קשה להיות נחמד היום?!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/7/2004 00:58 לינק ישיר 

בת מדא, תודה על המחמאה,

יפה ובת, אל תכעסו על וויטי, יש אנשים שחושבים אחרת מכם ותלמדו לקבל את זה אבל מפה ועד להגיד שוויטי מקלקל את הפורום זה קצת לא פייר כלפיו, הוא ממש תורם לפורום ואני חושבת שכל הקטע הזה עושה לו קצת עוול.


יאללה, מי עושה איתי משמרות?!



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/7/2004 00:55 לינק ישיר 

בת מדא, תודה על המחמאה,

יפה ובת, אל תכעסו על וויטי, יש אנשים שחושבים אחרת מכם ותלמדו לקבל את זה. וויטי ממש תורם לפורום .
יאללה, מי עושה איתי משמרות?!

תוקן על ידי - הצלהירשלים - 11/07/2004 23:37:45



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/7/2004 00:11 לינק ישיר 

השלום והברכה ושבוע טוב.

וויטי, כולם כאן מנסים להסביר לך ולכל דורש שיש בו "יידע" שעזרה ראשונה היא לא פרוטוקול, אין שחור ואין לבן, בכל הקשור לפרטיקה אצל חולה, מפגע ואף יולדת, זה לא טיפול תרופתי שאתה שם עוד מקובע לפרוטוקול כימי זה בני אדם, אתה יכול לקבל את הטיפ הכי קטן הזה ממחלקת ההדרכה בתחנה שבה אתה עובד.
לדוגמא, אני עברתי קורס נהגים לפני שנה וקצת ע"י אייל בן עטר ואהוביה שטרן ושם נאמר לנו מפורשות שלידה זה רץ עד הסוף או מסתבך עד הסוף ולפי התרשמותי מהמדריכים ומאנשים שיש להם רקע והמון ניסיון ....אין דבר כזה לא לקבל מצג עכוז.
כפי שנעמה אמרה אם זה בא אז ברוך הבא.


כונן שמאוד אכפת לו.

נ.ב
נעמה תמשיכי כך מאוד נעים לשוחח איתך

תוקן על ידי - הצלהירשלים - 11/07/2004 23:35:59



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/7/2004 22:39 לינק ישיר 

מצורף קובץ

לידת רגילה ולידת עכוז




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/7/2004 22:23 לינק ישיר 

טוב אנו לא באים להתווכח

אסור ונקודה

והיה אם להלן , ההסבר המובא כאן הינו תמצית משיעור של קורס פראמדיק ולא ברמה של b.l.s. בלי לפגוע באף אחד!
על כן זה רק למען העשרה ולא לשימוש . . .

----------------------------------
סיבוכים במהלך הלידה





חבל טבור כרוך סביב הצוואר:

בזמן ההריון זה לא מהווה בעיה, אלא רק בזמן הלידה.
אם רואים שזה המצב פשוט מרימים אותו מעל הצוואר והראש כדי שלא יגרום לחנק.

המטרה- להוריד את הלחץ מהצוואר.
אם חבל הטבור קצר מדי, ניתן לשים אותו מסביב לכתף, ואם גם זה לא אפשרי שמים 2 אצבעות בין הצוואר לחבל הטבור. במקרים קיצוניים ניתן לחתוך את חבל הטבור.

קשר בחבל הטבור- אם יש קשר בחבל צריך לחתוך מהר.

---------------------------------
שלית פתח:

השליה נמצאת באזור צוואר הרחם. יש סכנה לקרעים בשליה או לכך שהתינוק ייחנק, כי השליה מספקת לו דם מחומצן.
לחץ שמפעיל ראש התינוק על השליה עלול לגרום לבראדיקרדיה ולאיסכמיה.

---------------------------------
מצגים פתולוגיים:

מצג עכוז:
ברוב המקרים ידוע לנשים על מקרה כזה. זהו הסיבוך הקל ביותר. הסכנה היא שהולד יתחיל לנשום כאשר הראש שלו עוד בתוך הרחם.
מכניסים 3 אצבעות בחלק התחתון של הנרתיק (לכיוון פי הטבעת) בשביל לתת פתח אויר לולד, במקרה שהוא מתחיל לנשום. חשוב לעשות סקשן טוב, ולכתוב את זה בטופס של הולד.
-----------

מצג גפה:
פיזיולוגית, הילד לא יעבור וחייבים לעשות ניתוח קיסרי.

צניחת חבל טבור:
מסתכלים בין רגלי האישה ורואים את חבל הטבור. צריך לנסות לדחוף אותו בחזרה פנימה. חשוב לשמור עליו רטוב ולשאול- איפה השליה?


דימום לאחר לידה:

האישה נשארת בחדר התאוששות לפחות שעתיים להשגחה. בגלל זה בודקים את השליה כדי לראות אם יש דימומים. לג'ינג'יות יש נטייה לדמם אחרי לידה.
מאוד מסוכן כי זה עלול להוביל להלם היפוולמי.

--------

החייאת ולד:

נדיר לעשות החייאה לולד.

סדר הפעולות לאחר הלידה:
ייבוש, חימום, שאיבה, גירוי לבכי.
אם יש צורך- חמצן.
ורק אז- הנשמה.
ורק אז- עיסויי לב.
ורק אז- תרופות.

חשוב לשמור על הטמפרטורה של הולד, לכסות אותו.

יש להשתמש במחמם, מנורת חימום, הרחקת כיסוי חיתול רטוב, שמיכה.

פנה דרכי נשימה- השכב על הגב או על הצד.

שאיבת דרכי הנשימה, קודם מהפה ואחר כך מהאף.

כאשר יש מים מקוניאליים- חשוב לשאוב טוב.

חשוב לעשות הערכה של הילוד (APGAR).

חמצן נותנים עם מסכה מעל הילוד.

ברוב המקרים, כאשר רואים ש- APGAR משתפר אחרי חמצן, לא
צריך הנשמות.

אם אין שיפור, מנשימים עם אמבו ולאחר מכן, אם זה לא עוזר, מנשימים עם טובוס.

דופק בודקים בבסיס חבל הטבור/פמורלי/ברכיאלי.

ניתן לעשות האזנה, לפעמים ניתן להרגיש עם האצבעות על בית החזה (בעדינות).

אם הדופק פחות מ- 100, מתחילים בהנשמות.

אם הדופק פחות מ- 60 למרות הנשמה וחמצן, יש להתחיל בעיסוי לב.

יכול להיות כחלון פריפרי. בהנשמה טובה ניתן להתגבר על הכחלון המרכזי- פחות על הפריפרי.

במידה ו- APGAR נמוך, כדאי לבצע בדיקות חוזרות כל 5 דקות, עד שמגיעים לבית חולים.

קצב ההנשמה מאוד מהיר- הנשמה כל שנייה.

מנשימים עד לעליית בית החזה, אם הקיבה מתנפחת, משפרים קיבוע ראש.

במידה וההנשמה אינה יעילה, ניתן לצנרר. ניתן להשתמש בטובוס לשאיבת מים מקוניאליים.

הטובוס הקטן ביותר במד"א הוא מספר 3, וידוא מקום הטובוס הוא דומה.
חשוב להשתמש בקפנומנטר.

תמיד כדאי לתת חמצן ליילודים!

עיסויים-

יחס העיסויים וההנשמות הוא 3 עיסויים להנשמה אחת.
המיקום לעיסויים הוא בקו הפטמות, בעומק של כ- 1.5 ס"מ הקצב הוא 120 עיסויים בדקה.

תרופות ונוזלים-

יש להתערב עם תרופות כאשר קצב הלב לא עולה מעל 80, למרות הנשימה ועיסוי. הוריד המועדף הוא וריד הטבור, פותחים את הקליפס, רואים 3 כלי דם נכנסים לכלי הדם הגדול ביותר.

לוקחים וונפלון 22G/18G בלי המחט, ודוחפים אותו בתוך הוריד. לוקחים שרוך ומהדקים הכל ביחד.

אפשרות שניה היא לקחת מחט של 25G ולהכניס לאחד מורידי הקרקפת, מקבעים.

אפשרות נוספת היא לקחת וונפלון צהוב (24G) ולהיכנס לוריד פריפרי

אם לא מוצאים וריד, עושים BIG
--------
שתי התרופות הנפוצות ביותר- אדרנלין ונרקאן.

ADRENALINE:

דום לב/בראדיקרדיה נמוכה מ- 80 למרות הנשמות יעילות.
0.01-0.03 מ"ג/ק"ג IV,IO.
ניתן לשקול דרך הטובוס- 0.1 מ"ג/ק"ג.

NALOXONE:

הפוך דיכוי נשימתי על רקע מתן משכך כאבים לאם לפני הלידה.
עלול לגרום לתסמונת גמילה בתינוקות שאמן מכורה לסמים.
0.1 מ"ג/ק"ג ניתן לחזור כל 2-3 דקות.

מרחיבי נפח-
יינתנו תוך 5-10 דקות- 10 סמ"ק/ק"ג סליין או רינגר.


שאלות ?




דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-10/7/2004 21:55 לינק ישיר 

סליחה שניה מכולם..

אבל נכון שלידת עכוז נחשבת קשה ועם הרבה סכנות, אבל מה זאת אומרת לא מקבלים??

אם האשה יולדת אז היא יולדת והיא לא שואלת אותכם אם אתם מקבלים או לא, זה לא ריץ' רץ' שאפשר לסגור לפי איך שנוח, וגם התינוק לא בדיוק שואל אותכם מתי לצאת...




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-10/7/2004 21:16 לינק ישיר 

קודם כל ברגע שידוע שזה לידת עכוז מראש הגברת כבר אומרת לכם ועדיף כן ללחוץ קצת ולהטיס אותה
אתה יודע מה המשמעות ? ידוע לך שבלידת עכוז אסור בשום פנים ואופן לגעת בגוף התינוק תוך כדי היציאה כי ברגע שתעשה זאת הוא יפתח את היידים שלו (בהצלבה) ויתקע שם ?
לימדו אותך בקורס חובשים שעכוז לא מקבלים!

וגם בחולה קרדיאלי יש שיקול דעת ויש אסור בכלל
כאן במקרה הזה זה אסור בכלל!!!

תוקן על ידי - הצלהירשלים - 11/07/2004 23:19:33



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/7/2004 16:55 לינק ישיר 

וויטי מה הפניקה שלך ושל כל העולם

לידת עכוז הוא תהליך פתלוגי אומנם אבל כשהגברת מתחילה לשחרר החוצה מה אתה רוצה שהכוננים יעשו? יבקשו ממנה לסגור את הרגליים ויתגלגלו להה"צ?????
חוץ מזה בתהליך כזה הכל אפשרי קצאת ביטחון ב-ה'.

זכי הפאראמדיק היה שם והןא בעצם ביצע את הלידה באמבולנס הלבן ושמענו שזה היה ממש מוצלח ומקצועי.
גם בטיפול בחולים קרדיאלים יש סכנות בטיפול אז מה??????נתקבע לפרוטוקול? בגלל זה אנחנו חובשי רפואה דחופה ולא חמורים שמצילי חיים בלי שכל.
שהת שלום ומבורך לכל כונני מדא, חיזקו ואמצו והמשיכו כך



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/7/2004 13:41 לינק ישיר 

טוב נו נרגעתי
אבל תשלחו לי דו"ח מפורט



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-9/7/2004 01:39 לינק ישיר 

וויטי אל תכעס....

קודם כל הכוננים יחד עם אמבולנס לבן ביצעו את הלידה.

הלידה מוגדרת כנס היות והיא זרמה מאליה. לא היה שייך לעצור את הלידה ורק מה שניתן היה לעשות זה לקבל את התינוק. אכן כשנודע שמדובר בלידה כזאת מייד הוזמן נט"ן. ולאחר הלידה בוטל.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-9/7/2004 01:33 לינק ישיר 

על סמך מה ?
מי לקח אחריות בדיוק ?
ואם היה קורה משהו ?
איפה הנוהלים?
איפה מה שלמדתם בקורס חובשים ?

אפילו פראמדיק בנט"ן לא מבצע לידת עכוז ...



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה ומדא ישראל > כונני רמת שלמה בלידת עכוז מוצלחת בבית
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext