בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

פרוייקט יחודי: ב"הצלה" בית שמש

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-19/7/2004 01:30 לינק ישיר 
פרוייקט יחודי: ב"הצלה" בית שמש
מצורף קובץ

בשמחה ובסיפוק רב התקבלה הידיעה כי באמבולנס מד"א רמת בית שמש המתופעל במסירות ע"י ראשי "הצלה בית שמש" ו"הצלה ברמה" הרב בנציון נובק, הרב ברוך גפן ומר אייזיק אייזנברג, עובד כבר שתי שבתות ברציפות, נהג אמבולנס נכרי מומחה ובעל נסיון, המשמש מזה 13 שנים, כחובש בכיר במד"א ירושלים.
עד עתה הופעל האמבולנס בשבתות, ע"י מתנדבי "הצלה בית שמש" ו"הצלה ברמה" המסורים, דבר שהצריך דקדוקים יתירים בהלכות שבת החמורות, במקרים שלא עמדו בקריטריון ההלכתי של "פקוח נפש".
האמבולנס ואנשי הצוות המסורים של "הצלה בית שמש" ו"הצלה ברמה" - המהווים חלק מגדוד כונני מד"א - משרת מזה כשנתיים את תושבי כלל העיר במשך כל ימות השנה. עם התרחבות הפעילות, ולאחר סדרת שעורים מקיפה בהלכות רפואה בשבת, שנמסרה ע"י אחד ממורי ההוראה בבית שמש. התעוררה השאלה בדבר פניות שונות של תושבים, המגיעות אל מתנדבי הצלה בעיר - המתפעלים את האמבולנס - והתבררו לבסוף כאירועים שאינם בגדר פקוח נפש ולא הצריכו חילול שבת. לעומת זאת היו שהיססו וחששו להתפנות בשבת לבית חולים, מחשש שלא מדובר בפקוח נפש, דבר שגרם לעתים להרעה במצב הנפגעים.
מעבר לכך, קיימות בעיות נוספות כמו החזרת האמבולנס לבית שמש לאחר פינוי לבית החולים, הפעלת סירנה ועוד. השאלות השונות הונחו בפני הרבנים שליט"א, מה שהביא לבסוף לתמיכה גורפת של רבני העיר בית שמש מכל החוגים, בהבאת גוי של שבת שינהג באמבולנס מד"א בליווי צמוד של חובש מטעם הארגון הבקי בהלכות רפואה בשבת, יתן שירות רפואי הולם בזמן אמת, גם במקרים שאינם בגדר פקוח נפש, ויוכל לבצע פינוי לבית החולים, בכל מצב.
יצוין כי פרויקט ייחודי זה, של ארגון "הצלה" המקומי בעיר בית שמש - העומד תחת פיקוחם של רבני העיר שליט"א - הינו ראשון מסוגו בארץ. יו"ר ארגון "הצלה בית שמש" הרב ברוך גפן אמר לכתב "לדעת נט", כי הוא מקווה שרעיון זה ישמש דוגמא ליישום בכל רחבי הארץ, ובכך יינתן משנה תוקף להצלת חיים תוך שמירה על כל גדרי ההלכה

http://www.ladaat.net/old/a.php?id=1090139165



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-19/7/2004 02:31 לינק ישיר 

בבני ברק קיים כבר יותר מ-4 שנים הסדר אחר, בהכוונתו הצמודה של רב הארגון הרה"ג רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א (כיום גאב"ד ק"ק חוג חתם סופר), במסגרתו מחזיר גוי את האמבולנס עם המתנדב לביתו.
אמנם הדברים שונים, כי בב"ב מוציא המוקד את ההודעה לכוננים, רק במקרה בו האמבולנס / הנט"ן יצא בנסיעה דחופה. ועל אף שהתורן יוצא רק למקרים אלו, הגובלים בדרך כלל בפיקוח נפש, בכל אופן כדי לצאת ידי חובת כל השיטות, משתדלים ב"הצלה" ב"ב שהגוי יחזיר את האמבולנס לבית המתנדב.
בכל אופן אנו שמחים לראות שאתם גם הולכים בדרך הזו, ולמרות ש"פיקוח נפש דוחה שבת", משתדלים כולנו להדר ולצאת ידי חובת כל השיטות.
ויהי רצון, שיקויים בנו "שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא".

תוקן על ידי - הצלה_דן - 19/07/2004 16:02:30



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > פרוייקט יחודי: ב"הצלה" בית שמש
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext