מדוע בכל העולם כאשר מישהו צועק באמצע הלילה "גנב" או "חאפצם" אנשים יוצאים לעזור או לפחות "פותחים חלון" לראות מה קרה .ואילו בירושלים (החרדית)אם תצעק "גנב-חאפצם" אף אחד אפילו לא יזיז את השמיכה שלו אבל אם תצעק "מנוול" או "שייגץ" כ ו ל ם ירוצו לחלונות ?
נשלח ב-4/8/2004 02:51
חכמולוג קטן .אתה מתגורר בי-ם ? בגאולה ? במאה שערים כמוני ?
אני הייתי עד ליותר מפעם אחת שהיה מרדף באמצע הלילה באזור מא"ש יואל שטראוס והסביבה וצעקו "גנב גנב " ואף אחד לא יצא (תשאל אם אתה מכיר את ר' ב"צ פ.או את ר' ד"מ ר. אם אתה מהאיזור אתה צריך לזהות)
אבל כאשר צועק מישהו שייגץ כולם רצים לראות במה מדובר
נ.ב. השאלה לא נכתבה סתם ...... היא נכתבה משום שבליל שבת פרשת ואתחנן הלכתי עם ר' ..... צינוורט שליט"א ועוד כמה ידידים וחברים מהטיש של כ"ק האדמו"ר מרחמסטרווקה שליט"א לכיון רחוב יחזקאל פינת עזרא ומשם לכיון כיכר השבת ושם אברך גוראי צווח על שובבניק (ולא משנה למה ) מנובל -שייגץ והופ כולם היו בחלונות ....(שמענו איך החלונות והתריסים זזים ).
אמנם בכל מקום זה כך .אך בכל מקום ששומעים גנב רצים לעזור (אני מתכוון באזורים חרדיים)והירושלמים נמים על משכבם בשלום ..(מנסיון)
ועוד .למה רשע ? אני פעם היכיתי מישהו ? למה רשע ?
נשלח ב-4/8/2004 02:19
השאלה השאלתית היא על עצם קביעת העובדה, שבוודאי לא נבדקה ע"י השואל החכם (הרשע)...
------
די שאלה איז אויף די עובדה אליין, ווער זאגט אז ס'איז טאקע אזוי?!
נשלח ב-4/8/2004 01:11
פראוו צו שרייען אין וויליאמסבורג מנוול או שייגץ באמצע הלילה.