בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

"רמדיה" תשלם מיליונים לנפגעי תחליף החלב

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-2/8/2004 20:34 לינק ישיר 
"רמדיה" תשלם מיליונים לנפגעי תחליף החלב

"רמדיה" תשלם מיליונים לנפגעי תחליף החלב
באדיבות: מערכת וואלה!


חברת "הומנה" הגרמנית הגיעה לסיכום עם "רמדיה", לפיו משפחות התינוקות שנפגעו מהתחליף יפוצו ב-70-100 מיליון שקלים.

חברת היינץ-רמדיה וחברת הומנה הגרמנית הגיעו בסוף השבוע להסכם, לפיו הומנה היא זו שתהיה אחראית לפצות את נפגעי "פרשת רמדיה". בערוץ 2 נחשף אמש, כי הפיצויים שיוצעו למשפחות הם בסכום כולל של 70 עד מאה מיליון שקלים. בסוף השנה שעברה מתו שלושה תינוקות ו-15 נפגעו לאחר שאכלו מתחליף החלב הצימחי של רמדיה, בו נתגלה מחסור בויטמין B1.
לפי הדיווח, החברה הגרמנית וחברת רמדיה הישראלית כבר פתחו במשא ומתן עם פרקליטי המשפחות בניסיון לשכנעם לחתום על הסכם הפיצויים. חלק מן המשפחות עדיין אינן מודעות להסדר המוצע. עורך דינן של מספר מהמשפחות הנפגעות, אלי זהר, הביע שביעות רצונו מן ההצעה. זהר הוסיף כי הוא מצפה שבעקבות ההסדר תישא רמדיה במלוא האחריות ותגיע עם המשפחות לסיכום סופי.
"אף אחד לא משלם על נזקים בצורה שכזאת"
כתבי "הארץ" אמיר הלמר, סיון קלינגבייל ורן רזניק, מוסיפים: הפרשה החלה לאחר שבתחילת נובמבר שנה שעברה התגלה כי שלושה תינוקות שסבלו מפגיעה מוחית קשה, אכלו תחליף צמחי של רמדיה. בעקבות כך קרא משרד הבריאות לציבור להפסיק השימוש במוצר. בבדיקות שנערכו התגלה כי בתחליף חסר ויטמין B1, זאת בניגוד לכיתוב על האריזה. לאחר כמה ימים הודיע חברת הומנה הגרמנית, המייצרת את המוצרים עבור רמדיה, כי חלה טעות אנוש שהובילה למחסור בוויטמין. הורי הילדים שנפגעו הגישו תביעה נגד רמדיה ונגד משרד הבריאות.

ברמדיה מקווים כי ההסכם עם הומנה יציג את החברה בעיני הציבור כמי שלקחה אחריות על הפגיעה בתינוקות. החברה, שאיבדה נתחי שוק בתחום תחליפי החלב ונתפסת אצל חלק גדול מציבור ההורים כחברה שיש להמנע מלהשתמש במוצריה, תנסה לשווק ולהגדיל את נתח השוק שלה בתחום תחליפי החלב והדייסות על ידי יצירת תדמית של מי שדואגת לנפגעים והעברת האחריות להומנה.

לדברי דובר רמדיה, "הומנה הבינה שהיא צריכה לשאת בכל האחריות על מה שקרה. מבחינתנו דולר הוא אחריות על הנזק. אף חברה בישראל לא הודיעה כתפיסת עולם שהיא מוכנה לשלם כדי שהמשפחות לא יצטרכו לסבול את הסבל של הליכה לבתי משפט. אנחנו רואים בזה נטילת אחריות. אף אחד בעולם הזה לא מכניס יד לכיס ומשלם על נזקים בצורה שכזאת".

לפני חודש הגיעו חברת היינץ-רמדיה וחברת הביטוח אליהו להסכם גישור, שלפיו תעביר אליהו להיינץ-רמדיה מיליון דולר - מלוא שווי פוליסת הביטוח של רמדיה באליהו. מרמדיה נמסר אז כי 100 אלף הדולר שעברו לחברה ישמשו לכיסוי סכומי הפיצוי שכבר שילמה החברה למשפחות.

עד כה שילמה רמדיה כ-1.5 מיליון שקל למשפחות שטענו שתינוקם נפגע עקב השימוש בתחליף החלב הצמחי של החברה. בינואר קיבלו תשע משפחות ראשונות סכום של כמיליון שקל ושלוש נוספות קיבלו כספי פיצויים לפני כחודשיים. סכומי הפיצויים שולמו למשפחות באמצעות כסף שהועבר מחברת הומנה הגרמנית ומהיינץ-רמדיה.



לאילן, אבא של גיא, לא נראה שהכסף יספיק
מאת: דפנה לוצקי, הארץ


המשפחות של התינוקות שנפגעו מתחליף החלב מברכות על ההסכם, אך חוששות שהסכום לא יספיק לטיפול בילדיהם לכשיתבגרו

אמיר נטי היה עסוק במתן תרופה לבתו נטע, כשהחלו הטלפונים בביתו לצלצל אתמול בערב, בעקבות ההודעה על ההסכם בין חברת הומנה לרמדיה. "לא שמענו כלום, אפילו לא ראיתי טלוויזיה עדיין", סיפר, "אבל שום סכום כסף שנקבל לא שווה לנו אם הילדה לא תהיה בריאה. היא ממשיכה להילחם ולהיאבק, אבל כבר מחייכת אלינו וזה שווה לנו הכל".
נטע נטי היא אחת מ-15 תינוקות שנפגעו בדרגות שונות לאחר שניזונו מהפורמולה הצמחית של רמדיה, שלא הכילה את הוויטמין B1. שלושה תינוקות נפטרו כתוצאה מהשימוש בתחליף חלב האם, וחלק מהתינוקות עדיין סובלים מפגיעות חמורות: "נעה שלנו לא מגיבה, לא יוצרת קשר, מתקשה בבליעה, סובלת מפרכוסים ומעקמת בגב ומגיעה לטיפולים בבית החולים לפחות פעמיים בשבוע", מספרת אביבה חייבי, אמה של נעה חייבי. תינוקת נוספת עדיין מאושפזת בבית החולים.
לפי אילן ברכה, אביו של גיא, שנפגע מהרמדיה הצמחית, הדילמה העיקרית של המשפחות היא חוסר הוודאות לגבי מצבם של ילדיהם בעתיד: "הסכומים ששמעתי בתקשורת הם באמת מרשימים ומפתים, אבל אנחנו בעצם לא באמת יודעים מה המצב של הילדים שלנו, והאם הסכומים האלה יספיקו להם גם עד גיל שלושים, ארבעים, חמישים - כשאנחנו כבר לא נהיה כאן כדי לסייע ולעזור להם. ההרגשה היא שההחלטה הזאת היא גורלית לילדינו וזה מאוד מלחיץ".
ברכה סבור שהסכומים לא באמת יספיקו לצרכיהם של הילדים בעתיד. "הנה אנחנו למשל עכשיו צריכים לנסוע לאוסטריה עם גיא בגלל שהוא לא מסוגל לבלוע מזון וניזון דרך הקיבה ישירות", מסביר ברכה, "והוא עדיין קטן, עוד לא ברור מה יהיה כשיגדל. אני חושב שהפרסום הוא מגמתי ויכול להיות שנועד להוות גורם לחץ על המשפחות להסכים".
אביבה חייבי אמרה אתמול כי היא "שמחה על כך שחברת הומנה לוקחת אחריות על מה שקרה". לדבריה, "הבת שלי נעה נמצאת במצב ממש גרוע ואני מתכוונת לדרוש בשבילה את הסכום המירבי כדי שאוכל לעזור לה ככל שניתן".
הערכה: השותפה האמריקאית אחראית להסכם
גם שמואל ילינק, עורך הדין של 16 משפחות שילדיהן נפגעו, בירך על כך שרמדיה קיבלה על עצמה אחריות. לדבריו, "במסגרת מו"מ עם חברת רמדיה אנו נדרוש את הפיצויים הנדרשים על מנת לתת לתינוקות הללו את הטיפול הרפואי והעזרה הנדרשת ברמה הגבוהה שתוכל לעזור להם ולשפר את מצב בריאותם". ילניק הבהיר אתמול שמדובר ב"בהסכם פנימי בין שתי הנתבעות, הומנה ורמדיה, ולא בהסכם עם הנפגעים".
פיצויים ראשוניים ניתנו למשפחות בינואר, אך זאת ללא שרמדיה הודתה באחריותה וכן ללא התחייבות של המשפחות לתבוע את החברה בעתיד. ואכן, מלבד משפחה אחת, טרם הוגשו תביעות נגד החברה.
להערכת מקורבים למשפחות, חברת היינץ האמריקאית השותפה ברמדיה, היא העומדת מאחורי ההסכם. המשפחות לא יודעות אם בכוונת רמדיה לנסות לשאת ולתת עמן על הסדרים סופיים, או שמא על תשלומים "על החשבון" - כמו זה שניתן בינואר - שיקוזזו מפיצויי התביעה, במידה ותוגש. "ממילא לא ניתן יהיה לערוך כעת הסדרים סופיים עם משפחות שמצבם הרפואי של ילדיהן עוד לא ברור ויציב", הסביר עו"ד ילינק, כיוון שעם משפחות אלו ניתן להגיע כעת רק להסדרי ביניים.



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-2/8/2004 20:36 לינק ישיר 

מצורף קובץ

בדיקות מעבדה של מוצר "רמדיה"



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > "רמדיה" תשלם מיליונים לנפגעי תחליף החלב
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext