בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

אסון ברחובות: 2 ילדים נספו בשריפה בצריף

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-11/8/2004 03:40 לינק ישיר 
אסון ברחובות: 2 ילדים נספו בשריפה בצריף
מצורף קובץ

גופותיהם של שני ילדים בני 5 ו-5.5 התגלו בין חורבות צריף עץ שעלה באש, סמוך לבניין מגורים ברחוב ליטני בשכונת אושיות בעיר. השניים נספו בשריפה שפרצה בצריף, שריפה שלהבותיה הגיעו עד לגובה הקומה השלישית בבניין המגורים. מחקירה ראשונית עולה שהילדים שיחקו בגפרורים. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

"התגלה מול עינינו מחזה נורא"
רב כבאי דוד שוקרון, שנכח במקום האירוע, אמר בראיון ל"גלי צה"ל": "ההשתלטות שלנו על השריפה הייתה מהירה. לאחר שכיבינו את האש התגלה מול עינינו מחזה נורא. המחסן כנראה שימש את הילדים בחופשה".

מפקד מחוז השפלה, ניצב משנה רפי פלד, שהגיע למקום, אמר בראיון ל"גלי צה"ל": שני הילדים שיחקו באיזשהו צריף. הצריף כנראה הוצת והם מצאו את מותם. נהפוך כל אבן כדי להגיע למסקנות הנכונות".

מתנדב מד"א אריק חזון , שהיה מהראשונים להגיע לאתר השריפה, סיפר בראיון ל"גלי צה"ל" את שראה: "2 גופות חרוכות, שוכבות אחת על השנייה של ילדים בני 5. אנחנו הגענו למקום תוך מספר דקות. ראינו כבר הרבה דברים, אבל זה הרבה יותר קשה. זה לא היה מראה קל".

עמי מלכה, חובש רפואת חירום בניידת טיפול נמרץ שהגיע לזירת האירוע, סיפר: "הצריף שבו היו משמש כמחסן גרוטאות של אחד הבניינים באזור. הכבאים הם הראשונים שהגיעו למקום, עשר דקות לאחר שהחלה השריפה. גופות חרוכות של ילדים קטנים שוכבים אחד על השני זה מחזה לא נעים".



אביו של סשה, שנהרג ברחובות: "הצריף ובו בני בער מול עיניי"

כבאים ושוטרים החזיקו את גיאורגי מלנקה (סֶנדְלֵר) אביו של סשה, אחד משני בני-הדודים בני החמש, שהביט בצריף הבוער שבו נהרגו שני הילדים: "אני עדיין לא מאמין שסשה נשרף שם בפנים. לא מעכל את מה שקרה", אמר ל-ynet. בארגון "בטרם" לבטיחות ילדים אומרים שההערכה היא כי מדי שנה מתים בישראל שמונה ילדים בעקבות כוויות ושריפות.

זיהוי גופות ההרוגים, ילדים כבני חמש, בנים למשפחות עולים, טרם הושלם. גורמים במשטרה אמרו ל-ynet כי לא נותר דבר מהגופות, ולכן הזיהוי מתעכב. הדליקה פרצה בצריף ברחוב מבצע ליטני בעיר. שני הילדים שהו באותו זמן במחסן הסמוך לאחד הבתים, בו אוחסן ציוד רב מעץ. ככל הנראה, הם הגיעו למקום עם גפרורים וחומרים דליקים, ולא הצליחו לחלץ את עצמם מבעד לאש.

גיאורגי, אביו של סשה מלנקה (סֶנדְלֵר), משחזר את הרגעים הקשים: "הייתי בעבודה כשאשתי מרינה התקשרה אלי, ואמרה לי בבכי ובבהלה שהתקשרו אליה הביתה, והודיעו לה שהצריף בחצר נשרף ושהבן שלי, סשה, בפנים".

"עזבתי הכל וטסתי במהירות למקום", מספר האב, "ראיתי שם המון כבאים ושוטרים. הם לא נתנו לי להתקרב למקום. התחלתי לצעוק להם שהבן שלי נמצא שם. הם החזיקו אותי ועמדתי מרחוק כשהצריף ובו הבן שלי בוער לי מול העיניים. אני לא מבין איך זה קרה. סשה היה ילד טוב, ממושמע, מעולם לא עזב את הבית בלי רשותנו, ואני עדיין לא מאמין שהוא נשרף שם בפנים. אני פשוט לא מאמין. אני עדיין לא מעכל את מה שקרה".



"החיוך שנמוג"...
תמונות הילדים שנספו



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/8/2004 03:52 לינק ישיר 

מצורף קובץ


כובשים את הרגשות ועוסקים בעבודת הקודש.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/8/2004 03:49 לינק ישיר 

מצורף קובץ


המחזה המזעזע.

מתנדבי זק"א עוסקים בפינוי הגופות.




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/8/2004 03:47 לינק ישיר 

מצורף קובץ


כוחות ההצלה והבטחון בזירת האסון




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/8/2004 03:45 לינק ישיר 

מצורף קובץ


זירת האסון




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-11/8/2004 03:44 לינק ישיר 

מצורף קובץ


הצריף שנשרף




דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > אסון ברחובות: 2 ילדים נספו בשריפה בצריף
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext