בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

בכל שנה מתים כ-8 ילדים מכוויות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-11/8/2004 04:00 לינק ישיר 
בכל שנה מתים כ-8 ילדים מכוויות
מצורף קובץ

ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים טוען עוד כי הכשל העיקרי באירוע השריפה בו מתו אתמול שני ילדים ברחובות, הוא השארתם ללא השגחה.

מארגון "בטרם" לבטיחות ילדים נמסר אתמול בעקבות מותם של שני ילדים בשריפה ברחובות, כי בכל שנה מתים כשמונה ילדים מפגיעת כוויות או שריפה. כמו כן אמרו אנשי הארגון שכוויה היא אחד מהגורמים הנפוצים לאשפוז ילדים וכי 67% מהילדים נפגעי הכוויות שאושפזו הם ילדים הצעירים מגיל ארבע.

הארגון טען כי "הכשל העיקרי באירוע השריפה האחרון, קשור בכך שהילדים הושארו ללא השגחה וכך הייתה להם יכולת להגיע לגפרורים ולהצית את עצמם". עוד הדגישו אנשי הארגון, כי ילדים ומתבגרים הנשארים לבד ללא השגחת מבוגר שעות ארוכות, נוטים לחוש בדידות ושעמום. מצב זה עלול להביא ללקיחת סיכונים מיותרים ולכן גם לתאונות.

ממחקרים עולה כי קיימת שכיחות רבה יותר של תאונות בית של ילדים בגיל 9 ומטה שנשארים לבדם וכי שכיחות השריפות הביתיות היא הגבוהה ביותר כאשר ילדים נשארים לבדם.

בעקבות האסון המליצו ב"בטרם" שלא להשאיר ילד הצעיר מגיל 12 שנים לבד ללא השגחת מבוגר. כל בית בו נמצאים ילדים ובמיוחד בעת שאין השגחה, חייב להיות נקי ממפגעים בטיחותיים. בנוסף לכך אין להשאיר גפרורים בהישג ידם של ילדים מומלץ גם להתקין בחדרים גלאי עשן.


ד"ר מיכל חמו-לוטם, רופאת ילדים ומנכ"ל ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה ל-ynet כי "בקיץ הזה יש עלייה בתמותת ילדים ותינוקות עקב פציעה. זו טרגדיה נוראית. מקרי הכוויה גורמים לפגיעות קשות, בדרך כלל, ילדים מובאים לאשפוז בגלל כוויות ממים רותחים או בישולים, 25% כוויות מאש חיה (מנגל, מדורות) והמקרים של שריפה כמו היום הם נדירים אבל קטלניים".

לדברי ד"ר חמו-לוטם, "ילדים לא יודעים למלט את עצמם. אסור להשאיר ילדים בגיל כזה לבד בלי השגחה. חסר ידע להורים, והם לא מבינים מה עלול לקרות לילדים כשהם לבד. לא הוכח שהעמדה לדין של הורים עוזרת. הפחד לשלום הילד הוא המרתיע הטוב ביותר. לא הפחדה, אלא הסברה. צריך לעזור להורים שלא יעשו טעויות".

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, אומר ש"הקיץ הזה היה הקיץ הגרוע ביותר מזה שנים מבחינת פגיעות בילדים, ילדים רבים מתו מאסונות, תאונות דרכים, השארת פעוטות ברכב, חנקים, דקירות ורצח בני נוער, והרשימה ארוכה ובלתי נסבלת. אני חושב שהרוב המוחלט היו מקרים מיותרים. כל מוות הוא נורא, פי כמה כשאפשר היה למנוע. אלה לא אסונות טבע, לא מחלות ולא גזירה משמיים, אלא מקרי מוות שנבעו מפזיזות, חוסר השגחה וחוסר אחריות. עדיף להיזהר מאשר להתאבל כל החיים".

ד"ר קדמן קרא למשטרת ישראל לפעול לאכיפת החוק שאומר שעד גיל 6 אסור להשאיר ילד ללא השגחה: "יש חשיבות עצומה שההורים יהיו עירניים. אם חס וחלילה קורה אסון, אז המשפחה מקבלת עונש נוראי בלי המשטרה. אבל אם יש מקרה שמסתיים בכי טוב, כמו המקרה אתמול שבו הושאר ילד לבד ברכב בזמן שאביו יצא והשאירו ללא השגחה, והמשטרה מעלימה עין. יש להעמיד לדין הורים שלא משגיחים, ולשלוח מסר ברור שזה עלול להוביל לאסונות נוראים".



ילדים ואש - שילוב קטלני!



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > בכל שנה מתים כ-8 ילדים מכוויות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext