בעניין הזמנת סיוע בשבת וחג
רציתי להסב את תשומת ליבכם לתופעה לא נכונה בציבור שומר שבת וחג .
במסגרת עבודתי כנהג ותורן מוקד יוצא לי לא אחת לשלוח/להגיע בשבתות וחגים לציבור הדתי.
אני לא בא לעשות הכללה של כולם.
אבל להזמין אמבולנס בשבת בקרב שומרי שבת זה ודאי קורה מתי שבאמת צריכים אמבולנס ולא סתם, אבל... ישנם אנשים שמרימים את הטלפון, מזמינים, מוסרים מינימום פרטים, אפילו רק מספר בניין ולא יותר מכך וזאת שלא לחלל שבת יותר ממה שצריך, המחמירים הגדילו לעשות ואינם סוגרים את שפופרת הטלפון כי זה "לא לצורך" מה שגורם לתפיסת קווים במוקד ולמניעת קבלת שיחות אחרות (על אף שיש ניתוק אוטומטי , אבל זה עובד רק לאחר 3-5 דקות ובזמן הזה אם יש מישהו אחר שמנסה להזעיק עזרה אז הוא ישמע צליל תפוס , וכיודע 3-5 דקות הם זמן יקר, אפילו יקר מאד!).
מן הראוי אנשי הצלה שהינכם עובדים לפי כל ההלכות ומינימום חילול שבת שתפרסמו "הלכות" לציבור הדתי/חרדי מה מותר ומה אסור ומה צריך מתי שמזמינים אמבולנס בשבת או כל סיוע שבגדר פיקוח נפש .
|
|