בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

קיץ קטלני: 37 ילדים נהרגו בחופש הגדול

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-1/9/2004 16:31 לינק ישיר 
קיץ קטלני: 37 ילדים נהרגו בחופש הגדול


מנתונים שאספה המועצה לשלום הילד, עולה כי 37 ילדים נספו במהלך החופש הגדול. המועצה הגדירה את הקיץ כקטלני ביותר בשנים האחרונות. במועצה הדגישו שרוב הילדים שנהרגו היו מאוכלוסיות חלשות וכי "אין לפטור את המדינה ומוסדותיה מאחריות לשלום הילדים".
ynet

37 ילדים נהרגו הקיץ, במהלך החופש הגדול. כך עולה היום (ד') מנתונים הנמצאים בידי המועצה לשלום הילד, שהגדירה את הקיץ כקטלני ביותר בשנים האחרונות.

על פי הנתונים, 15 מהילדים נהרגו בתאונות דרכים, 8 מתו בטביעה בים או בבריכה ושלושה נחנקו למוות. 2 ילדים נוספים מתו בשריפה , 2 בפיגועי טרור, 1 נפל בנפילה מגובה רב, 1 מנשיכת כלב, 1 מסיבוכי מחלת החצבת, 1 לאחר שנשכח ברכב נעול, אחד נהרג מירי בעת ריב בין חמולות, אחד נדקר בעת קטטה ו-1 מת מהתחשמלות.

במועצה הדגישו כי רוב הילדים שנהרגו היו מאוכלוסיות חלשות וכי מדובר גם רשלנות של רשויות המדינה המזניחה שכונות ומתקני משחקים ציבוריים.

"אין מדובר בגזירת שמים או בגורל. יש מה לעשות. צריך לחדד את כללי הזהירות, את העירנות, את ההשגחה ואת ההקפדה הנדרשת בהגנה על שלום הילד. כולם צריכים להיות שותפים בכך. במקביל, אין לפטור את המדינה ומוסדותיה מהאחריות לשלום הילדים", אמר מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן. "שכונות מוזנחות, מפגעים ברשות הרבים, אי אכיפת חוקים, חופש גדול ארוך מדי, הזנחה פושעת בהבטחת מסגרות חלופיות לקיץ, ובכלל זה צמצום דרסטי בסבסוד לקייטנות והשארת עולם הפנאי לשוק החופשי ולמי שיכול לעמוד במחיריו - מהווים כולם רשלנות תורמת ופושעת של רשויות המדינה לאסונות הכבדים".

מנכ"ל המועצה קרא להיערך כבר עתה לקראת הקיץ הבא בהסברה, במערך שירותי פנאי גם לאוכלוסיות חלשות, ובאיסוף שיטתי של מידע עדכני, כדי שהקיץ הבא יהיה קטלני הרבה פחות.




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > קיץ קטלני: 37 ילדים נהרגו בחופש הגדול
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext