בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

יותר לחץ דם, פחות התרגשות

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-2/9/2004 17:23 לינק ישיר 
יותר לחץ דם, פחות התרגשות
מצורף קובץ


בניגוד למה שחשבנו - סערת רגשות דווקא לא מאופיינת בלחץ דם גבוה.

למה חלקנו קרים ואדישים וחלקנו חמים ומתרגשים? נראה שרמת לחץ הדם עשויה להסביר חלק מן ההבדל בין האנשים בתגובה לכאב פיזי או לחץ רגשי.

בניסוי שנערך באוניברסיטת קלמסון נבדקו 65 גברים ונשים בני עשרים עם לחץ דם תקין. רמות לחץ הדם של המשתתפים נבדקו לפני התבוננות ב-31 תמונות, חציין מעוררות רגשות חיוביים וחציין מעוררות תגובה שלילית. אחרי ההתבוננות דירגו המשתתפים את רגש האושר שעוררה בהם כל תמונה בסקלה שנעה בין אחד לתשע.

החוקרים מצאו כי ככל שרמת לחץ הדם הסיסטולי היתה נמוכה יותר כך גדל הסיכוי שהמתבוננים ידרגו גבוה יותר את עוצמת הרגשות, חיוביים ושליליים, שעוררו בהם התמונות.

כשרמת לחץ הדם הסיסטולי היתה גבוהה, נטו המשתתפים להיות יותר ניטרליים בתגובות, ולבטא פחות רגש והתרגשות לשני סוגי התמונות.

נראה שלחץ דם גבוה קשור עם עמעום עוצמת הביטוי הרגשי ולכן תידרש הפעלה פרובוקטיבית יותר על מנת לגרום לתגובה אצל בעלי לחץ גם גבוה.

הניסוי לא נבדק עם מבוגרים וגם לא אצל הסובלים מלחץ דם גבוה. מעניין מדוע טורחים להגיד לבעלי לחץ דם גבוה לא להתרגש?

(מעריב)



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > יותר לחץ דם, פחות התרגשות
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext