בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

הבשורה לחולי הסוכרת

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-8/9/2004 17:36 לינק ישיר 
הבשורה לחולי הסוכרת

השתלת תאי לבלב בחולי סכרת עשויה להחליף האינסולין
מאת: רויטרס, מערכת וואלה!



במחקר שנערך בארה"ב התגלה כי 60% מחולי הסכרת שלכבד שלהם הושתלו תאי לבלב, לא היו זקוקים להזרקת אינסולין במשך שנה.

בערך 60% מחולי סכרת אשר עברו השתלה ניסויית של תאי לבלב לא הזריקו אינסולין במשך שנה. המחקר, בחסות המרכז הרפואי הלאומי של ארה"ב, נערך ב-12 בתי חולים בארה"ב וקנדה וכלל 86 חולי סכרת מסוג 1.

מחלת הסכרת מסוג 1 תוקפת בערך מיליון אנשים בארה"ב, והיא נגרמת כתוצאה מכך שהגוף הורס את כל תאי הלבלב המיצרים אינסולין. המחלה היא חשוכת מרפא ובדרך כלל מאובחנת בילדות. על החולים לשמור על רמת הסוכר בדם, על ידי הזרקת האינסולין העוזרת לגופם בפעולת חילוף החומרים. מחלת הסכרת יכולה לגרום לעיוורון, לפגיעה בעצבים, לכריתת גפיים, לאי ספיקת כליות, לתרדמת ולמוות.

התאים המושתלים המייצרים את האינסולין נלקחים מגופות, ומושתלים דרך העורק הראשי של הכבד, שם הם חיים ופועלים. החוקרים כבר עובדים על טכנולוגיה מתקדמת יותר שתעלה את אחוזי ההצלחה.



דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > הבשורה לחולי הסוכרת
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext