בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

סיפור: החייאה מוצלחת ביהודה הנשיא בב"ב

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-12/10/2004 19:00 לינק ישיר 
סיפור: החייאה מוצלחת ביהודה הנשיא בב"ב


יום שלישי. השעה 9.13 בבוקר. הביפרים של אזור דן רוטטים/מצפצפים: חוסר הכרה ברח' יהודה הנשיא בב"ב.

מפקד יחידת האופנועים כונן מד"א-'הצלה' החובש הבכיר מרדכי עמאר הגר בסמוך, פילס לו דרך בין הבניינים והגיע למקום תוך כדקה.

מולו מגיע מתנדב נוסף – אשר שלומוביץ. שניהם תופסים את הציוד ושועטים במדרגות.

בהגיעם לדירה גילו אדם כבן 70 שיפוצניק במקצועו, שרוע בחדר האמבטיה, ללא דופק וללא נשימה.

מוטי מבצע סריקה מהירה סביב ומגלה, כי ככה"נ נפל מסולם מגובה 2 מטר במהלך עבודתו.

בינתיים, מחבר אושי את הלייפ-פאק – כמעט חוסר פעילות לבבי מוחלט.

מוטי: "אנו ניתן כאן סבב ראשוני של הנשמות ועיסויים ולאחמ"כ נוציאו לחדר הסמוך".
(ילד שנכנס לדירה מאשר כי אכן ראה אותו נופל מהסולם. "כמה שזה חשוב לבדוק ולדעת").

אושי: "דן 337. ביהודה הנשיא אנו מתחילים בהחייאה".
רמי (שפירא) הקצמ"ש: "קבלתי". – "דן 18" – "18 שומעים" – "הצלה במקום מדווחים על החייאה" – "טוב, קבלנו".

מוטי ואושי מתחילים בפעולות ההחייאה הראשוניות תוך שמירה על עמש"צ (עמוד שדרה צווארי).

בשלב זה מזנקים פנימה שניים נוספים: בועז – מתנדב מד"א הגר בסמוך ראה ונחלץ לעזור, וחובש בכיר נוסף – צבי רודיך.

החולה/נפגע מוצא לחדר הגדול יותר וממשיכים בפעולות החייאה אינטנסיביות:
צבי מנשים, מוטי קיבוע ראש (טראומה), בועז מעסה, אושי מכין סקשן (שיהיה) ומתפנה לפתוח וריד.

והנה הם הגיעו - צוות אט"ן ב"ב בפתח: עידו גרובר הפאראמדיק ושימי גבילי הנהג (משתלם פאראמדיקס).

מתעדכנים בפרטים, ואז - עידו: "צבי לתיק תרופות, שימי טובוס, מוטי השאר לידו לעזרה, בועז עיסויים, ואושי וריד".

מתחילים לתקתק את ה'עסק' - - -

שימי מחדיר טובוס ומבצע האזנה.

צבי: "יש וריד?" – "עדיין לא!" – "טוב, שימי, קבל בבקשה 3 אדרנלין".

"יש וריד. שטיפה!" – "קח שטיפה" – "עוד אדרנלין 1 ואטרופין 1" – "בבקשה!, להכין גם בי-קרבונט?", שואל צבי. – "חיובי", עונה עידו.

הכל עובדים באופן רגוע ויעיל. אין דיבורים מיותרים. כולם מסייעים...

מבט למוניטור - - - "חזר סינוס!".

צוות נט"ן ר"ג נכנס גם הוא לדירה, ומקבל דיווח על ההחייאה המוצלחת ב"ה.

ביצוע א.ק.ג., מדידת ל"ד, ו...מתארגנים לפינוי.

עקב סיפור המקרה ומשקלו הרב של החולה/נפגע, נשקלת אפשרות של הבאת מנוף גבהים של שירותי הכבאות. אולם המיקום הבעייתי מוריד אפשרות זו מהפרק.

החולה/ נפגע נקשר היטב ומורד דרך המדרגות בשיתוף פעולה של הצוות המורחב – אט"ן, נט"ן וכונני מד"א-'הצלה'.

סקירת זירה, ספירת ציוד וסיום טוב של אירוע החייאה מוצלחת ב"ה.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

אחר כחצי שעה, במערכת הקשר דן-הצלה:
"תודה רבה לחברים: מוטי עמאר, אושי שלומוביץ וצבי רודיך על ההחייאה המוצלחת ברח' יהודה הנשיא בב"ב. ותודה רבה מיוחדת לרמי ואפי וכל צוות מוקד דן שמזכים אותנו בדברים הנפלאים האלה".
אפי: "התודה רבה מגיעה לכם, והזכות היא כולה שלכם. יום טוב!"

~~~~~~~~~~~~~

סיפור של החייאה מוצלחת ב"ה.
סיפור של שיתוף פעולה נפלא.
וסיפור של צוות מהיר, מקצועי ויעיל.
בקיצור, סיפור של אזור דן!

. . .





דווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-18/10/2004 23:47 לינק ישיר 

הנ"ל נפטר
ת.נ.צ.ב.ה.



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-13/10/2004 15:06 לינק ישיר 

אין כמו רודיך



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
נשלח ב-12/10/2004 19:49 לינק ישיר 

זה נשמע כמו סרט

אשרכם

כל הכבוד ל כ ו ל ם



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > סיפור: החייאה מוצלחת ביהודה הנשיא בב"ב
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext