פיצוץ בשוק הכרמל בת"א
מצורף קובץסמוך לשעה 11.15 לפנה"צ החריד פיצוץ עז את תל אביב. מחבל מתאבד פוצץ עצמו בלב שוק הכרמל בת"א, סמוך לקבוצת אנשים גדולה.
מיד עם קבלת ההודעה על הפיצוץ יצאו עשרות מתנדבי "הצלה" גוש-דן לזירת האירוע, כשחלקם מגיעים לתחנות מד"א ויוצאים עם אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ למקום הפיצוץ.
מתנדב "הצלה" גוש-דן מאיר זרגריאן שהיה באזור, הגיע תוך זמן קצר למקום ודיווח כי מדובר בעשרות נפגעים.
"איני אוהב לדבר על המראות הקשים", מספר מאיר, "אולם בכל עבר היו אנשים שרועים ומכוסים בדם זועקים לעזרה, אלו שיכולים היו להלך התרוצצו בהיסטריה. במצבים כאלה אתה נדרש לגלות תעצומות נפש גדולים ולהושיט גם את העזרה הרפואית וגם דברי הרגעה ספורים. להזדעזע בכל פעם מחדש".
כוחות גדולים של מד"א הגיעו למקום, והחלו להגיש עזרה לפצועים הרבים שהיו שרועים סביב. למרות הקושי הטופוגרפי של האזור, הצליחו מתנדבי יחידת האופנועים של "הצלה" גוש-דן, להגיע קרוב מאד לאזור הפיצוץ, וכך להושיט עזרה מהירה יותר לפצועים הרבים.
מאיר יחד עם מתנדבים נוספים שהגיעו למקום, התרכזו בהענקת טיפול ראשוני לנפגעים, והעברתם מתוככי השוק לעבר נקודת ריכוז האמבולנסים.
בשיתוף פעולה עם צוותי מד"א עמלו מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן להגיש את העזרה הראשונית לפצועים, שכללה עצירת שטפי דם, חבישות וקיבועים, ובהמשך לפנות אותם ע"י אמבולנסים של מד"א לבתי החולים איכילוב, וולפסון ושיבא.
עם סיום פינוי הנפגעים נמסר, כי בפיגוע נפגעו כ-35 אזרחים, 3 הרוגים נותרו בשטח,.4 נפצעו באורח קשה, 8 בינוני, ו-20 במצב קל.
תוקן על ידי - hazala101 - 01/11/2004 19:47:42

 |
|
|