די איראקע ווילן בוש
http://news.walla.co.il/?w=//620178
העיראקים מעדיפים את בוש
יום שלישי, 2 בנובמבר 2004, 19:59 מאת: הארץ
סקר שערך עיתון עיראקי קובע, כי 43% מהעיראקים מעדיפים את בוש כנשיא. בתקשורת הערבית והאיראנית קשה לזהות העדפה ברורה של מי מהמועמדים
סקר שערך עיתון "אל-אופוק", היוצא לאור בדרום עיראק, הראה ש-43% אחוזים מהנשאלים העיראקים העדיפו את הנשיא המכהן ג'ורג' בוש על פני המועמד הדמוקרטי ג'ון קרי. זאת, לעומת 22% אשר העדיפו את קרי על פני בוש. לעומתם, 35% אמרו שהבחירות בארה"ב אינן מעניינות אותם. "אם היה לי מספיק כסף הייתי בונה פסל לנשיא בוש בכיכר בבגדד, כדי להביע את תודתינו על סיום עידן סדאם", כך אמר ראזק אל אסאדי לעיתון "הראלד טריביון".
מנגד אמר שאקיר תאופיק, מדען גרעין בבגדד, כי הוא היה באופוריה עם הדחת הנשיא חוסיין, אך דעותיו השתנו עם ההידרדרות במצב הביטחון במדינה. לדבריו, לו היה אזרח אמריקאי, היה מצביע נגד בוש. ואכן, סקר אחר שערך המרכז למחקר ולימודים אסטרטגיים של עיראק, מצא כי הדעות על המועמדים חלוקות באופן שווה. לפי דיווח ב"הראלד טריביון", הכיבוש האמריקאי הגביר את התקווה לניצחונו של קרי.
מערכת חדשות וואלה! מוסיפה:
דו"ח שפרסם המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון, ממר"י, קובע כי בתקשורת הערבית והאיראנית לא ניתן ככלל לזהות העדפה ברורה לאף אחד מן המועמדים במערכה הנשיאותית האמריקנית. לצד מאמרים התומכים בנשיא בוש או בקרי, מופיעים מאמרים אחרים, הטוענים כי התבטאויותיהם של השניים בנוגע לסוגיות במזה"ת, מלמדות כי שני המועמדים גרועים באותה מידה.
אחדים מהכותבים, כדוגמת עורכו לשעבר של היומון הלונדוני "אלשארק אלאוסאט", מנתחים את התמיכה במדינות הערביות השונות, וטוענים כי בכל אחת מהן ישנה העדפה ברורה לאחד המועמדים, אולם אין עמדה אחידה בעולם הערבי. כותבים אחרים טוענים, כי באופן כללי מעדיפים המשטרים הערביים את משטרו של בוש, לאור הנוחות שבעבודה מול נשיא ותיק ומוכר, וזאת למרות השנאה העממית כלפיו.
אף על פי כן, נראה שכותבים רבים מדגישים את אי ההבדל בין שני המועמדים ביחס לשאלה הערבית, ואחד הכותבים, ביומון כוויתי, טען כי הפיתרון בכלל נמצא בהשפעה באמצעות הקמתו של לובי ערבי איסלאמי חזק בארה"ב.
 |
|
|