הצליחה ללכת אחרי 20 שנה של שיתוק
אישה מדרום קוריאה שהיתה משותקת במשך 20 שנה חזרה ללכת שוב, לאחר שמדענים דיווחו כי תיקנו את הנזק בעמוד השדרה שלה על-ידי שימוש בתאי גזע שנשאבו מדם של חבל הטבור.
הוואנג מי-סון, בת 37, היתה מרותקת למיטתה מאז נפגעה בגבה בתאונה לפני שני עשורים. בשבוע שעבר לא יכלה מי-סון להסתיר את הדמעות בעיניה כשצעדה שוב בעזרת הליכון במסיבת עיתונאים, היכן שהחוקרים הדרום קוריאניים דיווחו לציבור בפעם הראשונה על תוצאות הטיפול בתאי הגזע.
לדבריהם, זהו המקרה הראשון בעולם שפורסם, בו חולה עם פגיעה בעמוד השדרה טופלה בהצלחה בתאי גזע מדם שנלקח מחבל הטבור. הם ציינו, כי למרות שיש צורך במחקרים נוספים ובאימות של מומחים בינלאומיים, המקרה של הוואנג מהווה סימן לפריצת דרך בטיפול בפגיעות בעמוד השדרה.
השימוש בתאי גזע מדם של חבל הטבור יכול גם להיות הדרך בה ניתן יהיה להניח בצד את הוויכוח האתי לגבי השימוש השנוי במחלוקת של עוברים במחקר של תאי גזע עובריים.
אל מול הבזקי המצלמות, קמה הוואנג מכסא הגלגלים שלה וצעדה קדימה ואחורה מספר פסיעות בעזרת ההליכון במסיבת העיתונאים שהתקיימה בסוף השבוע. "זהו נס עבורי", אמרה. "מעולם לא חלמתי שאוכל לעמוד שוב על רגלי".
 |
|
|