בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

15,000 מקרי שבץ בישראל בשנה

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/12/2004 16:24 לינק ישיר 
15,000 מקרי שבץ בישראל בשנה


מסקר חדש שנערך בנושא שבץ מוחי עולה, כי בישראל נרשמים כ-15,000 מקרים בשנה. רבע מהלוקים בשבץ מתחת לגיל 60. גורם הסיכון השכיח ביותר במקרי השבץ - לחץ דם גבוה.
(הארץ)

מדי שנה ישנם כ-15 אלף מקרי שבץ בישראל, כך עולה מסקר בנושא, שתוצאותיו יוצגו היום בכינוס השנתי של האיגוד הנוירולוגי הישראלי.

לדברי עורכי המחקר, זהו סקר השבץ המקיף ביותר, שנעשה עד כה בישראל ומטרתו היתה לספק תמונה כוללת של היקף התופעה ומאפייניה בישראל. עורכיו, פרופ' נתן בורנשטיין וד"ר דוד טנה, מצאו כי בתקופת המחקר נרשמו 2,131 מקרי שבץ. 53% ממקרי השבץ היו בגברים, ו-47% בנשים. הגיל הממוצע שבו גברים לקו בשבץ (69), היה נמוך בארבע שנים מהגיל הממוצע שבו נשים לקו בשבץ (73).

ואולם שבץ מוחי אינו פוגע במבוגרים בלבד. כ-6% ממקרי השבץ אירעו באנשים בני פחות מ-50, וכרבע מהאנשים שנפגעו משבץ היו בני פחות מ-60. לדברי פרופ' בורנשטיין, יתר לחץ דם הוא גורם הסיכון השכיח ביותר במקרי השבץ שנרשמו בסקר, ונמצא ב-74% מהאנשים שלקו בשבץ. 47% סבלו מיתר כולסטרול, 40% מסוכרת ו-19% היו מעשנים פעילים.

שבץ הוא גורם המוות השלישי בחומרתו בעולם המערבי, ומדי שנה, יחד עם מחלות לב, הוא גורם למותם של כ-10 מיליון בני אדם בעולם. הסקר נערך במימון חברות תרופות (MSD, סאנופי-אוונטיס, פייזר וטבע) ובחסות ההסתדרות הרפואית ונאספו בו נתונים אודות חולים שלקו בשבץ והתאשפזו בכל 28 בתי החולים בישראל בין החודשים פברואר למרץ.




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > 15,000 מקרי שבץ בישראל בשנה
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext