בית פורומים הצלה בני ברק וגוש דן

בהלת התרופות: ועכשיו - 'נפרוקסן'...

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-21/12/2004 17:09 לינק ישיר 
בהלת התרופות: ועכשיו - 'נפרוקסן'...


מחקר חדש גילה כי התרופה הנמכרת בישראל בשמות "נקסין", "נפרוקסי", "נרוצין" ו"פוינט" ומיועדת לשיכוך כאבים, מגבירה את הסיכון ללקות בהתקף לב. במינהל התרופות האמריקני מזהירים שלא להשתמש בתרופה מעל לעשרה ימים
(ynet)

רק בסוף השבוע האחרון נתבשרנו על סכנת המוות הפתאומי כתוצאה מהשימוש בסלברה , מתחרת ה"ויוקס" המנוחה, וכבר מזהיר מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, מפני סכנה נוספת בתרופה נפרוקסן . מחקר שהופסק באיבו, גילה שיעור גבוה של התקפי לב בקרב המשתמשים בתרופה.

נפרוקסן, הנמכרת בארץ תחת השמות המסחריים נרוצין, נפרוקסי, נקסין ו-פוינט ללא מירשם רופא, היא תרופה מקבוצת נוגדי דלקת לא-סטרואידים (NSAIDS). התרופה מעכבת אנזימים הקשורים בתהליכים דלקתיים. עד כה היה ידוע כי התרופות עלולות לגרום לכיב קיבה בשל הגברת הפרשת חומצה בקיבה, ולפגיעה כלייתית בשימוש ממושך.

עתה בודקים ב-FDA יחד עם מכון הבריאות הלאומי בארה"ב את משמעות תוצאות המחקר. בינתיים ממליצים ראשי המינהל לנוטלי התרופה שלא לעבור את המינון היומי של 440 מיליגרמים, ולהימנע מנטילת התרופה למשך יותר מעשרה ימים. על המטופלים בתרופה מומלץ גם להיוועץ ברופא המטפל.




דווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > הצלה בני ברק וגוש דן > בהלת התרופות: ועכשיו - 'נפרוקסן'...
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext