"אולי נמשיך?"... חזר דופק!
זהו סיפורה של החייאה, שב"ה היתה מוצלחת בזכות מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן.
אז ראשית כל, ברכות חמות לחבר המתנדב מפקד יחידת האופנועים מרדכי עמאר, ולחבר המתנדב צבי רודיך (שניהם חובשים בכירים), על החייאה מוצלחת שביצעו בכבת 90 בבית אבות ברח' עזרא בב"ב.
- - -
וזהו הסיפור.
יום חמישי בצהריים.
מתקבלת קריאה על חוסר הכרה בבית אבות ברח' עזרא בב"ב.
החבר מרדכי עמאר ממהר לצאת למקום, ובאמצעות האופנוע המשוכלל, הוא מצליח לתמרן בתנועה הערה בשעת צהריים זו, ומגיע במהירות לכתובת, כשיחד איתו מגיע מתנדב נוסף צבי רודיך.
"דן 348", הוא קורא – "שומע", עונה לו שרון ממוקד דן – "בבית אבות בעזרא בב"ב, מדובר בהחייאה" – "תודה!"
הצוות במקום שכבר החל בהחייאה, מפנה את מקומו ל'מלאכים של הצלה' (כלשונם), עמאר מחבר לייפ-פאק ומזהה "PEA".
ממשיכים בהחייאה וצוות אט"ן ב"ב עם הפאראמדיקים אבי סימוביץ (הסופר-ווייזר) ודרור מדינה נכנסים.
הם מתעדכנים בנסיבות המקרה ובפרטי החולה.
"ד"ר, אתה רוצה שנמשיך פה ב-CPR", שואל סימוביץ את הרופא של בית האבות.
"עשו סבב אחד", עונה הרופא.
אינטובציה, קפנומטר, תרופות...
- - -
"יש משהו?", שואל הרופא.
"אין שינוי", עונה סימוביץ.
"טוב, אתם יכולים להפסיק", הוא אומר ונפנה לטפסים...
- - -
אבל עמאר לא מסכים. הוא פונה לסימוביץ, ומספר לו על החייאה שהיתה לפני כשבועיים (וסיפורה הובא כאן בפורום), שלאחר 40 דקות של אסיסטולה, רצו כבר לקבוע, ואז אחר סבב נוסף חזר דופק ב"ה - "אולי גם עכשיו" - הוא שואל-מבקש, תוך שהוא ממשיך בעיסויים וצבי ממשיך בהנשמות.
סימוביץ מפנה מבט למוניטור...
"תפסיק רגע עיסויים", הוא אומר וממשש את הקרוטיד...
"חזר דופק" – הוא מפטיר...
"דרורי, יש דופק", הוא קורא, ופונה לצוות במקום – "תודיעו לרופא".
- - -
עמאר מודד לחץ דם – "140 סיסטולי".
מתארגנים במהירות לפינוי, והיא הועברה יציבה לביה"ח "מעייני הישועה".
- - -
עוד סיפור של החייאה מוצלחת ב"ה, אחת מני רבות, של מתנדבי מד"א-'הצלה' גוש-דן!
- - -
"אתה צריך להבין שזה גם הכימיה הטובה בין עובדי ומתנדבי אזור דן" – אמר לי פעם אחד הכוננים...
 |
|
|