בית פורומים חדשות אנש אין בילדער

דברי תורה לפרשת וארא

שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-4/1/2005 04:14 לינק ישיר 
דברי תורה לפרשת וארא

ויאמר אליו אני ה', נאמן כו' ולא לחנם שלחתיך, וקשה מה שייכות יש לזה עם הא דלעיל בסוף פרשת שמות למה הרעות לעם הזה למה זה שלחתני, אלא דידוע מה שאמר הה"ק רמ"מ מרימנוב זצ"ל לפרש הפסוק (בראשית כ"ב י') וישלח אברהם את ידו ויקח את המאכלת לשחוט את בנו, דהנה אברהם אבינו קיים כל התורה כולה עד שלא ניתנה וכמו דידוע דכל אבר הוא נגד מצוה אחרת וכן כל אבר ואבר רץ ונמשך מאליו אל שורש המצוה השייך לאותו אבר, וממילא אם הי' רוצה לעשות אברהם איזה מצוה ל"ה צריך שום פעולה יתירה ואם הוצרך לעשות איזה פעולה יתירה הי' ממילא סימן לפניו שאין זה לפי רצונו יתברך, דהנה באמת גבי עקידת יצחק לא היה כוונתו יתברך לשוחטו רק להעלותו לקרבן, ולכן כתיב דייקא וישלח אברהם את ידו, היינו כמו פעולה שנעשה בע"כ ולא מרצון, כי הנה זה המעשה באמת היה נגד רצונו יתברך.עכדה"ק

וזה היה כוונת משה רבינו ע"ה למה זה שלחתני, וממ"נ אי לא עשיתי מעצמי רק מפני שליחתך א"כ ל"ה צריך להיות כך משום דאז גם בלי שליחתך הייתי צריך לעשות זאת מעצמי, ועל זה השיב לו הקב"ה לא לחנם שלחתיך, דהנה באמת עוד לא הגיע הזמן, ובשביל זה לא עשית מעצמך, אעפ"כ הייתי צריך לילך שקושי השעבוד משלים,
לפי הגה"ק בעל עצי חיים זצ"ל


תוקן על ידי - דישיגוטער - 04/01/2005 4:18:51



דווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/1/2005 04:42 לינק ישיר 

דברי הספד על הרבנית הצדיקת מוויזשניץ ע"ה

כתיב קמו בניה ויאשרוה בעלה ויהללה. והנה בפ' חיי שרה ויבא אברהם לספוד לשרה ולבכותה ויקם אברהם מעל פני מתו, ידוע קושית העולם שבא להספידה ולא כתב מה אמר עליה רק מיד ויקם אברהם מעל פני מתו, והנה הגה"ק בעל שם שלמה ממונקאטש זצ"ל בעת שישב באבילות אחרי פטירת מחברתו הטהורה אמר שזה הנאמר בתורה ההספד ויקם אברהם מעל פני מתו כי הני נשי במאי קזכיין דמנטרין לבעלייהו ובנייהו מבי כנישתא שמסייעתו בעבודת השי"ת ובפרט בשרה אמנו שאמרו חז"ל שאברהם הי' טפל לשרה בנביאות וזהו שהגיד בשבחה בהספידו עליה ויקם אברהם אשר קם בעבודת השם מעל פני מתו על ידי היתה לו, וזהו קמו בניה ונתעלו בזה ויאשרוה זהו אשור שלה מה שנתעלה וקם בעלה הוא ויהללה זה הילול שלה כן י"ל על מה שקמו בני הרבנית מוויזשניץ בעבודת השם .

ובזה י"ל על נכון בדברי הספר חסידים סי' תקכ"ב שכתב שם יהללוך זר ולא פיך, אדם שנקרא אביו רבינו יעקב ושמו ראובן, אל יחתום כך ראובן בן רבינו יעקב כי אם ראובן ואפילו גדול כמשה רבינו לא יחתום שמו אני פלוני בן פלוני רבינו הקדוש או החסיד שנאמר יהללוך זר ולא פיך, נכרי ואל שפתיך, ואף בחתימת שמו יהללוך בשערים מעשיך ולא שבח הוא בעצמו ולא את שמו שנאמר קמו בניה ויאשרוה עכ"ל, והקשה העולם שהוא סתירה מיניה וביה דגמסיים קמו בניה ויאשרוה, והמפרש כתב, ר"ל שאין כתיב לשון הילול לאחרים אלא ויאשרוה דהיינו שהן מאשרים ומחזיקין הנהגתה הטובה בעיניכם, וכן בספר דברי תורה להגה"ק בעל מנחת אלעזר זצ"ל מהדורא ח' אות ע"ב שהניח ג"כ בצ"ע ועל דברי המפרש כתב שצריכים פי' לפירושו עכ"ל, ולפי דרכינו יונעם מאד שהפירוש בפסוק קמו בניה [בעבדת השם] זשהו הילולה א"כ שפיר מתאים לדברי הספר החסידים כי אין צריך להלל בפה אלא קמו בניה.






תוקן על ידי - דישיגוטער - 04/01/2005 4:47:00



דדווח על תוכן פוגעני

מחובר
נשלח ב-4/1/2005 07:37 לינק ישיר 

דישיגוטער, האסט מיך שטארק מעורר געווען, מאר מאר, איטס שובבי"ם



דדווח על תוכן פוגעני

מנותק
   
בית > פורומים > אקטואליה וחדשות > חדשות אנש אין בילדער > דברי תורה לפרשת וארא
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר

bholext