'היה קשה, אבל..' - החייאה מוצלחת על בת 4
בשעות הצהריים של יום שישי, התקבלה קריאה על דום נשימה של ילדה, בגן ילדים ברח' אברבנאל בבני ברק.
מתנדב מד"א-'הצלה' גוש-דן ישראל גרוניך, שהיה בגן סמוך, הגיע תוך שניות ספורות למקום:
"נכנסתי פנימה וראיתי ילדה כבת 3.5 ציאנוטית (כחולה) לגמרי. התחלתי מיד להנשים אותה כשאלי מצטרף מתנדב נוסף אלעזר בירנצווייג. תוך כדי הפעולות הראשונות כבר בדקתי את אישוניה, שלצערי היו כבר מורחבים מעט".
ישראל ממהר גם לדווח למוקד: "דן 368" – "שומעים" – "באברבנאל בב"ב, מדובר בהחייאה" – "קבלתי, תודה. 18 דן, שומעים?" – "קבלנו החייאה".
התברר, כי מדובר בילדה שהיתה עושה מדי פעם הפסקות נשימה ולאחמ"כ חוזרת לעצמה (לפעמים באמצעות מכשיר הנשמה ביתי). ככל הנראה, היא עשתה שוב הפסקת נשימה, אולם לאחר שהצוות במקום ראה שהיא לא חזרה לעצמה, הזעיקו את מד"א.
למקום מגיעים מתנדבים נוספים לעזרה: שמואל אביצור, יעקב יוזף וכונן נוסף מאזור השרון.
(ישראל, מעביר לרגע את ההנשמות למישהו אחר, ורץ מהר החוצה לבדוק מה קורה עם בתו אותה הוציא מהגן הסמוך והממתינה לו בחוץ. "היא כבר רגילה לזה, הלא כן, ישראל?" מפטיר לעברו חבר, המתנדב לשמור עליה עד בוא אשתו).
ממשיכים בהנשמות תוך ניטור מצב הדופק. הכיחלון שהיה על פניה, מתחיל להתבהר מעט. לפתע: "אין דופק", יוזף מתחיל בעיסויים.
צוות אט"ן ב"ב בראשותו של הפאראמדיק הזריז והמיומן גיא ארזי, נכנס ותופס פיקוד.
אינטובציה...
תרופות...
תפילות...
ו...
"הפסק רגע עיסויים", פונה גיא ליוזף... "יופי, חזר דופק!"
"ברוך ה'", משחררים כולם אנחת רווחה.
- - -
לאחר התארגנות מהירה, פונתה בת ה-4 כשהיא לא יציבה המודינמית, לביה"ח "דנה" בתל-אביב.
- - -
בשעות שלאחר מכן, מעדכן הפאראמדיק גיא את ישראל גרוניך, כי מצבה התייצב ב"ה, "ותגיד שם תודה לכולם, הייתם נפלאים", הוא לא שוכח להגיד, כמו תמיד...
בשורות טובות!
 |
|
|